Merker som skiller seg ut
- Jeg liker å jobbe med merker som skiller seg ut, men som samtidig selger godt ut av butikk og gir detaljistene gode fortjenestemuligheter og høy omløpshastighet, sier Søren Farup-Hansen.
Søren Farup-Hansen
Han har lang erfaring som detaljist. Nå opptrer han på andre siden av bordet, som agent for herremerkene No-Excess, Noice og Inimigo. De to første er hollandske søstermerker, det siste et portugisisk skjorte- og t-skjortemerke.
- Jeg har hatt merkene i egne butikker i en periode og fått testet dem ut, og de har solgt meget bra. Det er tydelig at kundene er på jakt etter noe nytt og annerledes, og det kan de finne her, sier Søren Farup-Hansen.
No-Excess er en stor kolleksjon med mange kombinasjonsmuligheter.
- Her er det anledning til å teste ut og prøve seg fram. No-Excess har en stor kolleksjon, med veldigbredde, og det er fri inndeling, slik at du kan velge selv hvor mye du ønsker å kjøpe i første omgang. Kolleksjonen kan settes sammen på mange ulike måter, med utallige kombinasjonsmuligheter. Dermed kan den passe til alle typer butikker. Kolleksjonene fremstår som noe annerledes, men supplerer og fungerer godt sammen med andre merker. Det er gode kalkyler, slik at det er gode fortjenestemuligheter. Her er det gode muligheter til å få omløpshastigheten opp og lagerbeholdningen ned. Det har jeg selv erfart i mine to butikker i Arendal og Mandal.
No-Excess er et stort internasjonalt merke, med over 2000 utsalg i mer enn 40 land. Det har to hovedkolleksjoner og to mellomkolleksjoner i året.
- Søstermerket Noize er yngre, kulere og med et noe lavere prisnivå. Men med svært gode kvaliteter. Blant annet med stretch-skjorter som er svært behagelige, og som har solgt svært bra, sier Farup-Hansen.
Han har også det portugisiske t-skjorte- og skjortemerket Minimigo. Et ungt, kult merke med mange spesielle og humoristiske print-motiver i høy kvalitet.