geir

Meyer slår an hos voksne menn

Meyer er spesialist på bukser for menn på 40 pluss, og de blir en stadig viktigere målgruppe som ønsker å bruke mer penger på klær. Ikke tilfeldig at de blir kalt "det grå gullet". I 2014 ble det solgt 64.000 par Meyer-bukser i Norge.

Publisert

Geir Håkonsløkken

- Vi retter oss mot det «grå gullet». Meyer er helt klart en bukse for voksne menn, men Geir Håkonsløkken i TecTrading mener det blir feil å bruke uttrykket «gubbebukser», som enkelte gjør. - Kundene blir stadig mer opptatt av trender og mote, noe Meyer tar konsekvensen av. Det skjer en rivende utvikling av typer og modeller, og de kan i dag tilby et stort utvalg av dongeri, femlommers jeans, chinos og penbukser, sier han.

Mange av modellene er lagervare, og en meget strømlinjeformet organisasjon sørger for rask supplering. Meyer produserer utelukkende i Europa, i Romania, hvor de har gjort en enestående innsats for de ansatte og lokalmiljøet rundt fabrikkene. De bruker metervare produsert i Europa er nøye på å følge opp sitt ansvar for arbeidsforhold og miljø og følger alle retningslinjer for etisk handel.

Kvalitet og service

- Den kundegruppen vi retter oss mot er meget opptatt av kvalitet og god passform. Samtidig er det viktig at de møter erfarne kundebehandlere som raskt finner fram til riktig modell og størrelse, slik at det ikke blir for lange opphold i prøverommet. De fleste hater å prøve plagg etter plagg. Er de fornøyd med produktet og den behandlingen de får første gang, har butikken skaffet seg en trofast kunde og som både har lyst og råd til å bruke penger på klær, og som kommer igjen gang på gang. Denne gode kombinasjonen av produkt og kundebehandling føler jeg at vi ofte oppnår med Meyer hos våre kunder, og det gjenspeiles i salget. I 2014 ble det solgt rundt 64.000 Meyer-bukser i Norge, og det er neppe mange andre leverandører som kan oppvise maken til volum, sier Geir Håkonsløkken

Powered by Labrador CMS