Moods of Norway tester RFID-merking

Moods of Norway tester en RFID-basert varemerkeløsning (radiofrekvens-ID) fra det norske selskapet Infratek. Løsningen gir rask og fullstendig oversikt over varebeholdning, hvilke varer som genererer mest trafikk, tiltrekker mest interesse og selger raskest.

Publisert

Prosjektet, som nå er under implementering, finner i første omgang sted som et testprosjekt i to av Moods of Norways flaggskipbutikker i Stryn i Sogn og Fjordane, og på Karl Johan i Oslo. Målsetningen er at alle bedriftens produkter og butikker skal benytte RFID i løpet av ett til to år.

Den nye RFID-løsningen er produsert av Infrateks leverandør Nedap. De foreløpige erfaringene har vært positive. De to flaggskipbutikkene bruker betydelig mindre tid på eksempelvis varetellinger, samtidig som de har fått full kontroll på varebeholdningen. Dette vil samlet gi større effektivitet og bedre lønnsomhet, ifølge adm. direktør Roy Tuhus i Infratek. Løsningen gir full kontroll over produktene gjennom hele livssyklusen frem til de forlater butikken. Ved hjelp av brikker styrt av radiofrekvenssignaler festet til produktene sendes data til en håndholdt enhet som i løpet av sekunder kan lese av innholdet i en eske eller på et stativ. Dette gir bedre oversikt over beholdningen, og dermed bedre service til kundene gjennom at varene alltid er tilgjengelige i hyllene.

Powered by Labrador CMS