zizzibredde.jpg

Rekordresultat for Ball Group

Ball Group økte i 2011 omsetningen med 15 prosent fra året før, og endte med det beste resultatet i konsernets historie.

Publisert

Zizzi har vært medvirkende til Ball Groups suksess. Konseptet har i dag 120 butikker i Norden, og lanserte nylig netthandel. Foto: Helle Hynne

Med en omsetning på 629 millioner kroner og et driftsresultatet på 66 millioner, ble 2011 et rekordår for Ball Group. Det skriver dansje TØJ på sine nettsider.

Suksess med stormote

" Veksten skjer primært i Norden, til tross for tilbakeholdne forbrukere: – I 2011 akselererte utviklingen vår i Finland, og nå opplever vi en sterk vekst og stor interesse for franchisekonseptet vårt, sier administrerende direktør Ole Holm i Ball Group til TØJ sine nettsider. Til tross for usikre tider, forventer han at veksten vil fortsett i 2012. Medvirkende til Ball Groups suksess er konseptet Zizzi, som retter seg mot plusstørrelsessegmentet. Zizzi har i dag 120 butikker i Norden, og lanserte nylig egen netthandel. Med denne forventer Ole Holm og Ball Group å nå ut til en stor kundegruppe som de ikke har nådd gjennom de fysiske butikkene.

– Samtidig vil markedsføringen på nettet øke kjennskapen til konseptet, noe som vi forventer vil gi oss flere kunder i de fysiske butikkene også, sier Holm til TØJ.

Vil ut i Europa

" Ball Groups to klesmerker Culture og Pulz opplever også stor fremgang i Norden, i likhet med det nylig lanserte accessoir-merket ByBurin.– Culture, Pulz og ByBurin forhandles i dag via multibrand-butikker i hele Norden, og neste skritt er å øke omsetningen på utvalgte markeder i Europa, sier Kristian Kristensen, direktør i Ball Group og ansvarlig for Culture, Pulz og ByBurin.(TØJ)

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97