terje-og-lilla-sordal

Stormote krever kvalitet og kunnskap

 Stormote dreier seg ikke om store størrelser, men om materialvalg, snitt, sømteknikk og passform som passer kvinner med former og kurver. Noe som stiller store krav til fagkunnskap og kompetanse både hos leverandør og detaljist.

Publisert

Cinderella på Gjøvik og Alexis Mote i Oslo og Moss er faste kunder hos Terje og Lilla Sordal. Foran  Lilla Sordal, Bergljot Solbakken og Daniel Holmberg. Bak Terje Sordal, Karin Stapnes og , Elisabeth Holmberg.

Terje og Lilla Sordal er noen av de mest erfarne leverandørene av stormote for kvinner, og showrommet deres i Norsk Moteforum er nærmest et obligatorisk stoppested for alle som driver med store størrelser under moteukene. De har merkene Angel Circle, «lillesøsteren» Que, som er yngre og tøffere, Q Neel, Plus Etage jakker og yttertøy og DNY.

- Her finner vi et stort utvalg og blir møtt av hyggelige, kunnskapsrike mennesker, sier to av veteranene blant detaljistene i stormote, Bergljot Solbakken i Cinderella på Gjøvik og Daniel Holmberg, som driver Alexis Mote i Oslo og i Moss.

De gleder seg over at det kommer stadig flere leverandører og butikker som satser på stormote, men etterlyser høyere kvalitet:

- Vi ser at stadig flere kjeder og leverandører har satset på det de selv kaller stormote de siste årene. Men det dreier seg ofte om at de bare tilbyr store størrelser. Dermed risikerer kundene å ende opp med klær som bare er store, men som mangler riktig snitt og passform, sier Bergljot Solbakken, Daniel Holberg og Lilla Sordal.

De er skjønt enige om at å være profesjonell leverandør av klær til store kvinner krever noe langt mer.

- Kundene våre er mote- og kvalitetsbevisste og er minst like mye på jakt etter nyheter og smarte, trendy klær som de som går inn i mindre størrelser. Derfor er det svært viktig å ha et stort utvalg, sørge for å få inn nyheter i butikken så ofte som mulig, og ha kunnskapsrike medarbeidere som yter god service, sier Solbakken og Holmberg. – Vi sørger for å ha stor bredde i vareutvalget, og kjøper mindre av hver serie. Og vi samarbeider gjerne, og sender kundene til hverandre om de ønsker noe annet enn det vi kan tilby akkurat da, sier de.

Powered by Labrador CMS