hennesogmaurits_butikk2.jpg

Tap for lavpriskjedene

Lavpriskjedene selger mindre, og den største taperen i 2011 ble H&M.

Publisert

Klesbransjen hadde et tøft 2011, og året endte med den hittil laveste verdiøkningen på 2000-tallet. Omsetningen økte med bare 0,7 prosent, og verst gikk det ut over kleskjedene i lavprissegmentet, skriver e24.

Nye butikker - nedgang i salget

Til tross for at Hennes og Mauritz startet tre nye butikker i fjor, sank salget med 5,6 prosent fra 2010. Det tilsvarer et tap på 200 millioner kroner.

- 2011 var et utfordrende år for hele bransjen, også for H&M. Det var mye positivt som skjedde i fjor, men også mye som ikke var så positivt, sier pressekontakt Vibeke Holann i H&M til Finansavisen, ifølge e24.

Nedgang for Cubus og Dressmann

Omsetningen hod lavpriskjedene Cubus og Dressmann gikk i samme retning:

" Cubus åpnet fire butikker, men hadde likevel en nedgang på 1,3 prosent. Hos Dressmann falt salget med én prosent, til tros for at kjeden investerte i syv nye butikker.

(e24.no)

Relaterte artikler

    KONTAKT

    P.b. 130, N-2261 Kirkenær
    469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

    Redaktør:
    Georg Mathisen
    90 93 28 97