Rakel Korsgården (t.h.) og Mette Kjersgaard Nielsen taper fast mobiltelefonen med gaffateip og stiller opp som modeller på bilder og filmer.
Rakel Korsgården (t.h.) og Mette Kjersgaard Nielsen taper fast mobiltelefonen med gaffateip og stiller opp som modeller på bilder og filmer.

Norgesrekord i viral spredning!

Aqua Femme på Torget Vest kjøpesenter i Drammen har trolig satt uoffisiell Norgesrekord i viral spredning.

Publisert

En av deres «reels» har hittil blitt vist over 1,6 millioner ganger på Instagram og fortsatt tikker det inn med visninger.

- Vi har sjekket hvilke visningstall andre selskaper og aktører innen moteverdenen i Norge oppnår for sine filmer, og kan ikke se at selv de største motekjedene eller de mest populære motebloggerne og influenserne er i nærheten av slike visningstall. Spredningen av denne filmen, som viser styling-tips, har også bidratt til en dobling av antall følgere på Instagram, sier eier og daglig leder av Aqua Femme, Rakel Korsgården.

For de som lurer: «Reels» er korte filmsnutter på Instagram på maks 15 sekunder med bakgrunnsmusikk og korte sekvenser og overraskende momenter.

Aqua Femme er en selvstendig, lokal butikk med klær og mote for kvinner. Rakel Korsgården og hennes kollega Mette Kjersgaard Nielsen har lenge vist at de er flinke til å kommunisere med kunder i digitale kanaler og har opparbeidet seg en trofast kundegruppe og mange følgere på Facebook og Instagram. Koronakrisen har gjort at Aqua Femme har satset enda mer på digital dialog med kundene for å klare seg igjennom svært krevende tider og publiserer stadig små filmer med moteinspirasjon og fine produkter.

Aqua-jentene har prøvd og feilet og jobbet hardt i mange måneder for å få fram sine budskap på en fengende og selgende måte, og har vært fornøyd med noen tusen visninger. Men med filmen med stylingtips for noen uker siden tok det plutselig fullstendig av, og det tikket inn visninger fra hele verden. Og i løpet av kort tid økte antall følgere på Instagram med over det dobbelte av hva de hadde tidligere. Og dermed øker også antall yngre kunder i butikken.

- Korona-pandemien har gjort at vi har måtte permittere ansatte og leve på et absolutt minimum. Tidligere var vi fem årsverk, nå er vi to, og vi bruker helger og kvelder til å lage nye bilder og filmer for å utnytte sosiale medier så langt vi kan. Og det skjer med maks egeninnsats og minimalt med ressurser. – Vi bruker mobiltelefonene våre og krabber rundt på golvet i butikken eller hjemme og taper dem fast med gaffateip for å få gjort opptak. Og det ligger mye jobb bak et opptak på 10-12 sekunder. Så dette er resultatet av mye hardt arbeid, slår Rakel fast.

- Det er selvsagt utrolig gøy at så mange, ikke bare i Norge, men også internasjonalt, ser en av våre filmer, sier hun. - Det er morsomt å bli lagt merke til både nasjonalt og internasjonalt, men det viktigste for oss er å inspirere de lokale kundene våre, sier hun og ønsker alle velkommen til også å bli inspirert i butikken.

Powered by Labrador CMS