Raskere, enklere og billigere i København
Det er klart for moteuke i København. Fra 29. januar til 1. februar er det tre messer, CIFF/CIFF Kids, Vision og Gallery, totalt 47 visninger fra ti land og over 40 andre show og events. De tre arrangørene tilbyr gratis adgang til alle messene, fri skytteltransport og fri bruk av metroen for alle som registrerer seg på forhånd.
Alle som på forhånd registrerer seg på www.gallery.dk eller de andre messene får gratis adgang på alle messene og tilgang til gratis bruk av Københavns metrosystem og tog fra Gøteborg, Karlstad og Kalmar til København. De besøkende kan bruke metroen mellom Gallery og Bella Center og til og fra flyplassen. Det tilbys også gratis skytteltransport mellom de tre messehallene Bella Center, Lokomotivverkstedet og Forum.
Enklere og raskere
- Samarbeidet gjør det enklere, raskere og billigere for innkjøperne. Det vil uten tvil motivere flere til å bli lenger og besøke flere messer og show, sier leder for Gallery, Kristian Gregersen.
Bransjeorganisasjonen Dansk Fashion & Textile er glad for samarbeidet og støtter helhjertet opp om arrangementet.
– Dette gjør det enklere for innkjøperne og styrker København som en unik moteby, sier As Øland, kreativ leder for Dansk Fashion and Textile.
Norske høydepunkter
To norske høydepunkter: Veronica Vallenes har visning av sin nye kolleksjon, og på Gallery kan vi se Nina Skarra sin kolleksjon før hun reiser på visning på New York Fashion Week.
2400 merker
Med totalt 2400 merker er Copenhagen Fashion Week nest størst i verden, målt i utstilte merker. Arrangørene regner med at vel 50.000 mennesker kommer til den danske hovedstaden i løpet av neste uke og tilbyr et mer integrert og samordnet opplegg enn før. Og de proklamerer stolt at hele arrangementet er drevet av miljøvennlig vindkraft.
14 av de 47 visningene holdes i den ærverdige, nær 400 år gamle Børsen. Blant dem Vivienne Westwood, Henrik Wibskov og Barbara i Gogni fra Færøyene. Årets debutanter er Bibi Chemnitz fra Grønland, Placed by Gideon fra Hong Kong, 2or+ByYat fra Finland og Aynicph fra Peru/Danmark, Sofifi og Ready to Fisk fra Holland.
Bedre Vision
Etter flyttingen fra Øksnehallen til det gamle lokomotivverkstedet og fusjonen med Trminal-2 i fjor har Vision utviklet konseptet videre og tilbyr en spennende blanding av danske og internasjonale merker.
Krystallhall
Bella Center har gjort flere utbedringer og endringer for å legge til rette for utstillere og innkjøpere. Nytt av året er krystallhallen, en spektakulær utstillerplass med mange spennende merker. Hallen er designet av den kjente scenografen Jean-Christophe Aumas, som har jobbet for en rekke ledende, internasjonale luksusmerker som Louis Vuitton, Celine og Dior