Gard Erik Rolstad selger Jascha i Norge

Svenske Jascha satser på Norge

- Jascha er laget for å vare. Vi vil at klærne skal høre med til favorittene i klesskapet så lenge som mulig. Derfor følger vi en enkel oppskrift: Først og fremst å bruke naturfibre, som ull, bomull og silke.

Publisert

- Ingen plagg skal ha kunstige fibre som hovedmateriale. Vi streber etter å bruke naturfibre og bruker bare blandinger når det gjør resultatet bedre enn 100 prosent naturfibre, sier Gard Erik Rolstad, agent for Jascha, et nytt svensk damemerke i det norske markedet.

Stilen kan beskrives som en god blanding av gammelt og nytt; tradisjon kombinert med trend og mote. - Vår ambisjon er å lage klær med fint snitt og god passform med en duft av den sofistikerte skandinaviske stilen, med fokus på kvalitet og detaljer. De gode håndverkstradisjonene er viktige, og påvirker også valget av produsenter. All produksjon foregår i Europa.

Merket har to hovedkolleksjoner og to tilleggsleveringer i sesong. Hovedkolleksjonene inneholder en rekke plagg; fra bluser og kjoler til yttertøy og strikk.

Jascha er en Stockholmsbasert familiebedrift, drevet av tre brødre og en søster. De har to konseptbutikker i Stockholm i tillegg til wholesale. Nå satser de for fullt på Norge, og har som mål å etablere en eller to konseptbutikker i Oslo.

Rolstad, han har nettopp tatt over agenturet og har fått meget gode tilbakemeldinger og mellom 25 og 30 kunder i løpet av kort tid. – Det er et merke som passer godt inn i Norge, både når det gjelder kvalitet, stil, print og fargekombinasjoner. Kundene blir imponert over passformen og hvor behagelige klærne er å bruke, sier Rolstad. - Dessuten passer Jascha godt inn med de andre merkene jeg har, Miss Me og Zhrill, legger han til.

Han hadde stand i The Hub på Fornebu under fashion week, og var godt fornøyd. Nå deltar han på minimessene i Trondheim, Tromsø og Bergen.

Powered by Labrador CMS