frank-remme.png

Nytt klesmerke fra Frank Remme og Voice

Redefine Your Identity, det nye norske merket som lanseres denne uken, er et merke for motebevisste og kreative kvinner og menn, med sans for stil, passform og kvalitet. Frank Remme, med over 21 års erfaring fra utlandet, har kommet tilbake til hjemlandet for å skape nye kolleksjoner som sjefsdesigner i Voice Norge.

Publisert

Frank Remme med noe av herrekolleksjonen til Redefine.(Foto:Ove Hansrud)

Denne uken lanserer han sitt første nye merke: Redefine Your Identity. Inspirasjonen for kolleksjonen er hentet fra arkitektur og møbeldesign, noe som lett identifiseres i plaggenes former og snitt. Kolleksjonen henvender seg til motebevisste kvinner og menn med høye krav til passform, stil og kvalitet. Kolleksjonen skal selges i Match butikkene og er en av mange nyheter i butikk-kjeden denne våren.

Rene silhuetter, overraskende farger og mange detaljer i damekolleksjonen til Redefine.

Trofast mot kundene

- Det er ekstra spennende for meg å lansere en kolleksjon i Norge. Det er mange år siden jeg har bodd her og jeg ønsker å tilby markedet noe nytt, en kolleksjon med en egen sterk identitet i seg selv. Redefine Your Identity er en kolleksjon som er trofast mot sine tilhengere. Vi vil at kunden skal kunne kjenne seg igjen i produktene vi designer, sesong etter sesong. Han og hun skal finne sine klassikere, samtidig som de kan oppdatere garderoben med spennende og nye moteplagg, sier Frank Remme, sjefdesigner for kolleksjonen.

Rene silhuetter

Kolleksjonene for sommeren 2012 har rene silhuetter med en tvist i form av ulike detaljer, en uventet farge eller en spennende stoffkombinasjon. I damekolleksjonen er det hovedvekt på stoffer som silke og cupro satt sammen med bomullstrikk og vasket skinn. Farger som sort, beige og off-white blir frisket opp med aksenter som smaragd-grønn og bordeaux, i tillegg til pasteller.

Flørt med 80-tallet og sterke farger i sommerkolleksjonen for herrer.

Flørt med 80-tallet

Herrekolleksjonen flørter med 80-tallet og har fokus på streetwear med komfort. Her brukes det sterke farger som rosa og gult med indigoblått som aksent. Bomull og bomullsmikser er dominerende kvaliteter med innslag av lin og skinn. Flere av plaggene er vasket eller behandlet for å gi den riktige «brukte» følelsen.

Merket vi manglet

- Redefine Your Identity er merket vi manglet i porteføljen hos Match og vi har stor tro på det. Dette er bare starten på flere spennende ting som skjer framover i Match-butikkene, sier Maria Willumsen, markedssjef i Match.

Redefine Your Identity selges i Match-butikkene fra 8. mars. Det er foreløpig eneste salgskanal, men designeren er ikke fremmed for å ta merket utenlands en gang i framtiden.

Erfaring fra de store

Frank Remmehar mer enn 20 års designerfaring fra utlandet. Han reiste til Italia som 17-åring og dro videre til Paris for å gå på La Chambre Syndical de La Couture Parisienne. Han jobbet hos Christian Lacroix og Christian Dior før han valgte å gå fra couture-verdenen og inn i masseproduksjon hos H&M. Her ble han i over ni år og rakk å komme på listen til The Face over verdens 100 mest mektige mennesker innenfor mote (2004). I 2007 ble han nummer 11 på listen til svenske KING Magazine i 2007. Etter H&M var han sjefdesigner hos WeSC i fire år før han startet hos Voice Norge i mars 2011.

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97