Briter på markedsjakt
20 britiske leverandører av sko, vesker og tilbehør møtte norske agenter og potensielle kunder i den britiske ambassaden. Hensikten var klar: å få fotfeste i det lille, men pengesterke norske markedet.
Mange norske agenter kom innom for å se etter nye, interessante merker.
Produsentene er støtte av UK Trade & Investment, det statlige organet som hjelper næringslivet med vekst og utvikling. En del av lokalene i ambassaden var for anledningen gjort om til messe- og markedsplass hvor produsentene viste fram sine produkter og knyttet kontakt med norske forbindelser. Her var det mest sko, men også skjerf, smykker og annet tilbehør, som paraplyer. Alt i høy kvalitet rettet mot luksusmarkedet.
De britiske utstillerne hadde svært mye attraktive, interessante produkter å tilby og interessen blant de norske gjestene var stor. Noen av merkene er i det norske markedet fra før, men de fleste var på jakt etter agenter og representanter for å satse på det norske og skandinaviske markedet.
Terry de Havilland er kjent for å ha laget sko i luksussegmentet i 40 år og har skodd en lang rekke superstjerner. Og skoene er det plass til i det norske markedet også, mener Darren Spurling.
Utstillere i den britiske ambassaden:
- Base London (sko)
- Chantam (vesker)
- Cornelia James (hansker)
- Esska Design (sko)
- Fishwalk - Po-Zu (sko)
- Fox Umbrellas (paraplyer)
- Halycon Days (armbånd og smykker)
- Juju (sko)
- Julian Hakes (sko)
- Love Art Wear Art (sko)
- Marion Ayonote (sko)
- Mark & Giusti (vesker og lærartikler)
- Miista (sko)
- Ted Baker Footwear (sko)
- Northern Cobbler (sko)
- Oliver Sweeney Trading (sko)
- Phoebe Coleman (smykker)
- G H Warner Footwear/Ruby Shoo (sko)
- Silver Service Jewellery (smykker)
- Susannah Hunter (vesker)
- Terry de Havilland (sko)
- Tracey Neuls (sko)
- Zim Shoes (sko)