20 britiske leverandører av sko, vesker og tilbehør møtte norske agenter og potensielle kunder i den britiske ambassaden. Hensikten var klar: å få fotfeste i det lille, men pengesterke norske markedet.
Mange norske agenter kom innom for å se etter nye, interessante merker.
Produsentene er støtte av UK Trade & Investment, det statlige organet som hjelper næringslivet med vekst og utvikling. En del av lokalene i ambassaden var for anledningen gjort om til messe- og markedsplass hvor produsentene viste fram sine produkter og knyttet kontakt med norske forbindelser. Her var det mest sko, men også skjerf, smykker og annet tilbehør, som paraplyer. Alt i høy kvalitet rettet mot luksusmarkedet.
De britiske utstillerne hadde svært mye attraktive, interessante produkter å tilby og interessen blant de norske gjestene var stor. Noen av merkene er i det norske markedet fra før, men de fleste var på jakt etter agenter og representanter for å satse på det norske og skandinaviske markedet.
Terry de Havilland er kjent for å ha laget sko i luksussegmentet i 40 år og har skodd en lang rekke superstjerner. Og skoene er det plass til i det norske markedet også, mener Darren Spurling.