BHPC_SS14_Group

Erfarne dansker bak nytt merke

Erfarne krefter bak nytt dansk moteselskap, Northern Lights A/S, har fått rettighetene til å distribuere og introdusere et nytt internasjonalt brand, amerikanske Beverly Hills Polo Club

Publisert

Under den kommende moteuken i København introduserer et nytt dansk motefirma et nytt internasjonalt brand på motemarkedet i Skandinavia. Bak introduksjonen står Northern Lights A/S, etablert av erfarne folk i den danske motebransjen. Det nye selskapet gleder seg til å presentere det amerikanske livsstilsmerket Beverly Hills Polo Club, designet i motens hjemland Italia, og som allerede forhandles på 70 markeder verden over.

I Skandinavia har Northern Lights rettighetene til å distribuere Beverly Hills Polo Club-kolleksjonene til ham og henne.

- Vi har gått knallhardt etter det merket som kan bidra med de rollene som skal forsterkes i fremtidens detaljhandel. Vi søkte etter et merke som kunne være med til å gi butikkene et yngre uttrykk, friskhet og kant, i tillegg til riktige verdier, konsepter og kjennskapsgrad. Det har vi funnet nå, og vi gleder oss til å introdusere kundene for kolleksjonene, sier Christen Fisker, CEO Northern Lights A/S.

Sammen med broren Claus Fisker, som er styreformann i det nye selskapet, og salgs- og marketingsdirektør Birgit Fricke, er han medeier av Northern Lights A/S. Brødrene Fisker stod i fjor også sammen bak salget av State of Art Scandinavia og tidligere Bison.

- Valget falt på Beverly Hills Polo Club fordi BHPC matcher vår filosofi, sier Christen Fisker.

Det dreier seg blant annet om fokus på design og kvalitet.

- Vi søkte etter konsepter som matcher de utfordringene detaljhandelen står overfor i dag. Det betyr for eksempel fokus på produktrollene og tilknyttet policy, som blant annet mark-up, og vår samarbeidsmodell som sikrer en performance-basert fordeling av profittkaken som tar hensyn til forhandlerne. Både i det gode og det mindre gode scenario. Dessuten har vi også hatt fokus på å kunne sikre våre kunder i forhold til online-salg. En salgskanal som blir aktivert mot markedet i samarbeid med våre kunder slik at netthandelen ikke truer butikkens omsetning, sier Christen Fisker.

Med røtter i den californiske luksuskaskaden av member clubs og berømtheter har Beverly Hills Polo Club inntatt de fleste metropoler i verden.

Internasjonalt er Beverly Hills Polo Club med suksess introdusert på 70 markeder fordelt over fem kontinenter.

Powered by Labrador CMS