oddmollybutikk.jpg

Fortsatt tøft for Odd Molly

Svenske Odd Mollys resultat for fjorårets siste kvartal var ikke til å hoppe i taket av.

Fra Odd Mollys aller første butikk, som åpnet i ligger i Stockholm. Butikken åpnet i februar 2009. Foto: Roberto Chaves

Det ti år gamle merket, som også har inntatt norske butikker de senere årene, fikk et resultat på - 9,6 millioner SEK etter skatt for perioden oktober-desember 2011. – Hva gjelder 2012, kan jeg kontatstere at salgstrenden har vært negativ, at markedet er tøft og at ordreverdien for det første halvåret er er betydelig lavere enn tidligere år, sier ceo Anna Attermark til habit.se. Nå jobber foretaket med å analysere hele kostnadssiden, og å undersøke hvordan varesalget kan optimaliseres, forteller Attermark.– Også jobber vi med planleggingen av kommende kolleksjoner og med innsalget av høst- og vinterkolleksjonen. Det er det som avgjør Odd Mollys inntekter for årets andre halvår, sier hun. Hun har tro på at merket vil ta seg opp igjen, men påpeker at det vil ta tid.– Odd Molly har et fantastisk potensial med sine fine produkter, dyktige ansatte og sitt sterke varemerke. Odd Molly er representert i et stort antall butikker, og vi har etablert egne butikker, shop-in-shops og nettbutikk, sier hunLes mer på habit.se

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97