jofama-web_lite

Kjendisdesign og ny mann i Norge

Jofama fortsetter å knytte til seg spennende designpartnere. Nå har den svenske artisten og TV-profilen Marie Serneholt designet nye modeller som bidrar til å skape større interesse hos yngre kunder. I Norge er Stig Erik Leinan engasjert som ny agent for merket.

Publisert

Marie Serneholt og Jofamas nye agent i Norge, Stig Erik Leinan.

Serneholt er på plass på Jofamas stand på Bella Center. Hun stortrives i sin nye rolle som designer og den rollen hun har med designteamet hos Jofama i Malung.

– De er svært profesjonelle, med lang erfaring innen skinndesign og har tatt godt i mot meg. Jeg kommer stadig med ideer og innspill som kanskje ikke alltid er like enkelt å omsette o praksis, men jeg får gjennomslag for mine ideer og samarbeidet fungerer kjempebra, sier hun.

Serneholt har en svært variert karriere: hun har turnert verden rundt med sitt band, har en solokarriere som sanger og har de siste årene jobbet som programleder i TV og vært dommer i svenske utgaven av X-factor.

– Jeg har alltid likt å gjøre forskjellige ting, og derfor passet det bra å prøve seg som Jofama-designer, sier hun.

Jan Elfstrøm i Jofama er godt fornøyd med samarbeidsprosjektene med svenske artister og kjendiser. Det har bidratt til at merket har utviklet en rekke nye modeller som treffer bra hos yngre kunder.

– Vi er godt kjent for høy kvalitet, men ble kanskje oppfattet som litt tradisjonelle. Samarbeidsprosjektene har bidratt til at vi er i ferd med å bli kvitt dette stemplet, sier han.

Distribusjonen i Norge er endret de siste rene og Stig Erik Leinan er nå engasjert som agent. Han er også agent for jeansmerket Garcia, noe Elfstrøm synes er en god kombinasjon og som passer godt inn i strategien om å være mer fashionorientert og mer aktuelle for yngre kunder.

Powered by Labrador CMS