Nedgang for Odd Molly
Odd Molly endte i årets første kvartal med en omsetning på 95,8 millioner svenske kroner, sammenlignet med 121,2 millioner tilsvarende periode i 2011 Dermed fortsetter nedgangen fra siste kvartal i fjor.
Det ti år gamle merket, som også har inntatt norske butikker de senere årene, fikk i samme periode et resultat etter skatt på 8,9 millioner, sammenlignet med 16,0 millioner i fjor. Men selv om omsetningen gikk ned, var salget som forventet, skriver habit.se.– Vi avslutter det første kvartalet med et salg som tilsvarer den ordreverdien vi har kommunisert tidligere, sier administrerende direktør Anna Attemark til nettsiden.
" Les også: Tøft i siste kavrtal 2011" Habit skriver at Odd Molly nå gjennomfører forandringer, og forbedringer i kolleksjonssammensetting og salgsprosess, og tydeliggjør sin posisjon. Og ledelsen har fortsatt stor tro på merket:– Jeg er mer overbevist enn noen gang, om at Odd Mollys unike stilkonsept etterspørres og trengs, siger adm. direktør Anna Attemark.Les mer på habit.se