Reima fyller 70 år

Reima er det ledende nordiske merket for funksjonelle uteklær for barn. Nå vender merket tilbake til røttene og lanserer en sporty barnetøykolleksjon for høsten 2104. Et godt øye for fargekombinasjoner og mange alternativer for miksing og matching gjør den kolleksjonen til en opptur for merket, som nå fyller 70 år.

Publisert

Reimas sortiment for høsten og vinteren tar utgangspunkt i tre designtemaer: nordiske røtter, kvikke og glade superhelter – og det kosmiske verdensrommet. Fargene spenner fra vinterhvitt og nøytrale gråtoner via sterke sukkertøyfarger til mørkere og mer subtile nyanser inspirert av nordlyset og den nordiske vinternatthimmelen.

I arbeidet med å forberede kolleksjonen har designerne tatt et dypdykk i Reimas historiske arkiver. Selskapet startet opp i 1944, med hærens vinterdrakter og telt som sine første råmaterialer. I dag er etterkrigstidens tekstilmangler et for lengst tilbakelagt stadium.

Reimas strømlinjeformede nordiske design, basert på arktiske uteplagg og prinsippet om at form følger funksjon, er like praktisk nå som for 70 år siden. Men de nye plaggene har funksjonelle fortrinn som er muliggjort av ny teknologi.

Reimas siste produktserie er produsert i Blue Sign-godkjente tekstiler og representerer en ny tilnærming til design. Etter å ha studert kroppsformen til smårollinger og førskolebarn har designerne forbedret uteplaggenes ergonomiske egenskaper. De vanntette og pustende «Reimatec+»-produktene er naturlig funksjonelle og behagelige å ha på seg.

Powered by Labrador CMS