Marianne Mørck med sitt merke Mørck er ett av de norske merkene som er medlem av Norwegian Fashion Huuse

Designernes business partner

Norwegian Fashion House ble stiftet i 2016 og er Norges første rendyrkede motemanagement for å hjelpe designere med business og markedsføring.

Publisert

- Designere har stått veldig alene og må ofte med veldig små budsjett gjøre alt selv. Med sin utdannelse som motekreatører har de ofte lite kompetanse innen administrasjon, markedsføring eller bedriftsøkonomi. Derfor er Norwegian Fashion House sin misjon å hjelpe designere å lykkes uavhengig av sine budsjetter. Vi tilbyr lave priser, ingen faste månedlige utgifter, tjenester etter behov, business mindset og personlig oppfølging, sier daglig leder Markus Morkola

. Noen av tjenestene Norwegian Fashion House tilbyr sine medlemmer er fotografer, modeller, varemerkeregistrering, forhandling med produsenter, rådgivning, markedsføring, veiledning i bruk av sosiale medier, utarbeidelse av markedsplan, budsjett og strategi.

- Vi ønsker sammen med samarbeidspartnere åpne en fysisk mote-hub der våre klienter sitter under samme tak. Som medlem har du fordelaktige priser fra våre samarbeidspartnere, opptil 40 prosent rabatt av ordinære priser

Noen av våre samarbeidspartnere: United Influenses, Bull & Co, Motehuset.no, Agenturerna.no, Texcon, Moteforum og Valkyrje Models Agency, sier Morkola, som deltar på MotemessenOslo for å presentere konseptet .

Noregian Fashion House har rundt 25 medlemmer, blant dem Mokki, Vera & William, Secrets By B, Paul Peart, Mørck, By Me; Popovic, Høyem, Bredal belts, Alawee .

Powered by Labrador CMS