Foto: Kit Irlin

Johan Lindeberg tilbake

Johan Lindeberg, grunnleggeren av J.LINDEBERG har vendt tilbake til sitt gamle selskap.Nå setter han i gang en omfattende kommunikasjonskampanje - "The Bridge Series" - med et sterkt lag av kjente personligheter.

Publisert

- I lengre tid har vi vært i en meget sterk vekstfase, og mer enn doblet vår omsetning de siste tre årene. Vi går nå inn i vårt tjuende år som et ledende skandinavisk varemerke og med dette solide fundamentet er det veldig spennende med Johan tilbake for å bidra til å ta neste steg for varemerket. Det føles som et naturlig steg for å slutte sirkelen med tilbakekomsten til merkets grunnlegger i vår reise for å bli det ledende internasjonale livsstilsmerket fra Skandinavia, sier J.Lindebergs medeier og VD Stefan Engström.


Johan Lindeberg stiftet J.Lindeberg i 1996 med en visjon om å utfordre den etablerte mote og golfindustiren. Selskapet var en umiddelbar suksess og hadde mange spennende år med popularitet, vekst og annerkjennelse. Etter 11 år i selskapet besluttet Johan i 2007 for å gi seg.
- Jeg har sett selskapet vokse og utvikle seg i disse årene og var virkelig takknemlig da Stefan tok initiativet til min retur. Selvsagt er beslutningen om å ta opp igjen et gammelt forhold aldri lett, men jo mer vi snakket sammen desto mer ga det mening. Til og med min datter Blue, etter å ha gått forbi det store skiltet på hovedkontoret i Stockholm med mitt navn på, ringte meg og sa «I think you should do it». Det føles som det rette tidspunktet å dra nytte av felles erfaring for å ta J.Lindeberg til neste fase, som en sterk internasjonal stemme,” sier Johan Lindeberg om gjenforeningen med J.Lindeberg


The Bridge Series


I august lanserte J.Lindeberg The Bridge Series. Ett kommunikasjonskonsept skapt av Johan Lindeberg, som fanger essensen og sjelen til merket. I kampanjen skal en rekke sterke personligheter dele sine tanker og ideer.
De medvirkende har seg imellom stor variasjon og spennvidde; fra en meget framgangsrik entreprenør som har forandret motelandskapet i New York til en atlet og friskikjørerlegende.
Bridge Series-konseptet bygger på den 20 år gamle J.Lindeberg logoen, som ser ut som en bro. I videre kontekst er en bro et sterkt symbol, og for alt som en bro symboliserer i dag, så er ”The Bridge” en viktig del av varemerkets kultur og DNA.
Hver person som deltar i The Bridge Series er bedt om å reflektere over sine liv, sitt arbeid og verden — og å tolke konseptet med sitt eget unike uttrykk, som i etterkant har blitt slått sammen med et intimt portrett, fotografert av Johan Lindeberg.

De som er med er Waris Ahuwalia, skuespiller og designer, Alexandra Agoston, modell og kreativ kraft, Chris Colls, fotograf ,Sverre Liljequist, friskikjørerlegende, David Alexander Flinn, artist og modell, Alexander Lundqvist, modell og golfer, Mazdack Rassi, entreprenør og gründer av «Milk» -imperiet, Loreen, artist og produsent, Arsun Sorrenti, skateboarder, musiker og student, Blue Lindeberg, modell, skuespiller og student.

- Det er ett spennende steg i retning mot å kommunisere J.Lindeberg med en felles sterk internasjonal stemme, sier Stefan Engström.

Powered by Labrador CMS