Kygo blir majoritetseier i Kygo Life, som satser internasjonalt.

Kygo Life satser i Europa

Kygo Life henter inn 15 millioner kroner, og Kyrre Gjørvel Dahl går selv inn med 10 millioner og blir majoritetseier i Kygo Life, som markedsfører lydprodukter og klær. Samtidig etablerer selskapet et fotfeste i de store markedene i Europa.

Publisert

– Kyrre har hele tiden spilt en viktig rolle i produktutviklingen til Kygo Life. Nå tar han steget inn som største eier i selskapet. Den tilliten er vi glad for, sier Jon Inge Gullikstad, administerende direktør i Kygo Life. Gullikstad går selv inn med de resterende MNOK 5, ifølge en pressemelding.

Tar steget ut i verden

Jon Inge Gullikstad

Kygo Lifes nye lydprodukter har tatt markedet med storm, og selskapet tredoblet sin omsetning i første halvår av 2018. Nå er selskapet klar for verden og har nylig inngått en samarbeidsavtale med Aqipa, noe som gir Kygo Life bred distribusjon i Tyskland, BeNeLux, Frankrike, Portugal, Italia, Spania, Østerrike og Sveits.

– Kygo Life har hele tiden hatt en ambisjon om å lykkes internasjonalt. Selv om vi er et ungt selskap, har vi allerede skapt en sterk merkevare med en kritikerrost produktportefølje. Nå er vi klare for å ta steget ut i verden, med Kygo som største eier, sier Gullikstad.

Målet for 2018 er å nærmest tredoble omsetningen. Det skal et nytt samarbeid med distributøren Aqipa sørge for. Det tyske selskapet distribuerer Bang & Olufsen og spilte en viktig rolle i å gjøre Beats by Dre til en stor kommersiell suksess siden 2008. Aqipa skal distribuere Kygo Lifes lydprodukter Tyskland, BeNeLux, Frankrike, Portugal, Italia, Spania, Østerrike og Sveits.

I 2017 utviklet Kygo Life en rekke nye lydprodukter som fikk svært gode anmeldelser. Selskapet etablerte et solid team bestående av eksperter på design, teknologi og lyd, og har blant annet innledet samarbeid med den danske lydnestoren Peter Larsen. Larsen har i en årrekke jobbet med aktører som blant annet Bang & Olufsen, Apple, JBL og KEF.

2017 har vært preget av store investeringer i utvikling av Kygo Lifes nye lydprodukter, noe som resulterte i et driftsresultat på minus MNOK 10,6.

– De nye lydproduktene ble noe forsinket og kom først på markedet i november. Det merkes i et regnskap som gjøres opp 31.12. Nå har vi vist at vi kan levere topp lydkvalitet i vårt segment og vi har samlet et lag som jobber godt sammen. Den grunnmuren bygger vi videre på i 2018, sier Finn Kristoffer Larsen, salgsdirektør i Kygo Life.

Også i USA har Kygo Life tiltrukket seg friere. Det har blant annet ført til et samarbeid med Google.

Powered by Labrador CMS