
God start for nytt norsk merke
Alma er et nytt, norsk merke som har fått en god start og mange positive tilbakemeldinger siden starten i 2020.

Det er Trude Jarmund Karstensen som står bak
merket. Hun har lang erfaring fra bransjen, og har de siste sesongene utviklet
kolleksjoner i samarbeid med ARG/Airport retail group
Navnet Alma kommer fra Trudes bestemor, en sterk og klok kvinne, som hun så veldig opp til. Hun beskriver kolleksjonen sin slik:
- Aldersløs, noe for både mor og datter. Klassisk med en twist, lett å forstå. Det er en full kolleksjon med mye naturmaterialer, merinoull, kasjmir og viscose, men med særlig vekt på strikk og kåper. Vi har fokus på gode kvaliteter og god passform og kommer med to kolleksjoner i året.
Hun gjør det meste selv, fra utvikling, design, produksjonsstyring, markedsføring og salg. Produksjonen er lagt til Portugal, Tyrkia og kIna.
Under moteuka i februar stiller hun ut i Scandic Sjølyst hotell sammen med 14 andre utstillere.
