Oscar Jacobson tar nye steg
Oscar Jacobson har hatt en sterk vekst og utvikling de siste årene og tar nå ett nytt steg for å forsterke sin posisjon som Nordens ledende herrremerke. Gustaf Törling er ansatt som ny Chief Brand Officer.
Törling har arbeidet med flere av verdens ledende mote- og luksusmerker. Han forlater sin stilling i New York hos Laird & Partners i rollene som Senior Vice President og Executive Creative Director.
I rollen som Chief Brand Officer vil Törling ha overordnet ansvar for all visuell kommunikasjon og Oscar Jacobsons brand DNA.
– Rekrutteringen av Gustav Törling til rollen som Chief Brand Officer er et nytt steg som tydelig markerer Oscar Jacobsons pågående globale ekspansjon. Gustav bidrar med en unik kombinasjon av global strategisk forståelse, så vel som et estetisk øye, og en proaktiv måte å arbeide på, som vil drive merkevaren framover, uttaler David Thunmarker, administrerende direktør i Oscar Jacobson.
Gustav Törling har tidligere jobbet i Estee Lauder-gruppen hvor han hadde en tilsvarende stilling. I tillegg har han erfaring fra blant annet Karl Lagerfeld, Jimmy Choo, Swarovski, Donna Karan, Gucci, Jil Sander og Tom Ford.
Oscar Jacobson har siden 2009 gjennomført en vellykket restrukturering og revitalisering som har resultert i økt salg og internasjonal utvidelse. Dette har blant annet resultert i at merket nå har tre brand stores i Oslo.