Ny Rosa sløyfe-rekord for Lindex
I løpet av oktober samlet Lindex inn et nytt rekordbeløp til kreftforskning sammen med kundene sine. Årets totale donasjon på alle Lindex’ salgsmarkeder utgjorde 16,6 millioner kroner, hvorav over 3,8 millioner kroner ble samlet inn til Rosa sløyfe i Norge.
- Vi er så utrolig stolte av de ansatte som har gjort en fantastisk jobb med å involvere kundene og skape engasjement rundt årets Rosa sløyfe-aksjon. Nok en gang har vi hatt muligheten til å donere et rekordhøyt beløp til kreftforskning, et bevis på at vi sammen kan utgjøre en forskjell, sier Susanne Ehnbåge, CEO i Lindex.
Lindex har dedikert oktober til å samle inn penger til kreftforskning gjennom ulike aktiviteter; som en spesialdesignet loungewear-kolleksjon, en shoppinghelg der 10 prosent av omsetningen har gått til Rosa sløyfe, og salg av Kreftforeningens rosa produkter.
Lindex har i år sammen med sine kunder i Norge samlet inn over 3,8 millioner kroner til Rosa sløyfe. Siden oppstarten i 2003 har moteselskapet bidratt med 167, 5 millioner kroner til kreftforskning i alle salgsmarkeder gjennom lokale organisasjoner og samlet inn over 40 millioner kroner til Rosa sløyfe i Norge.
Resultatet imponerer Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i solidaritet med brystkreftrammede i Norge:
- Vi er utrolig takknemlige for det store engasjementet Lindex har for brystkreftsaken. I snart 20 år har dere latt kundene deres støtte livsviktig kreftforskning. Pengene dere samler inn, har allerede hjulpet brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden. Vi vil også takke dere for at dere er med på å bevisstgjøre alle kvinner som kommer innom butikkene deres rundt omkring i landet om viktigheten av å følge med på forandringer i brystene sine, sier styreleder i Brystkreftforeningen, Ellen Harris Utne.