Nye muligheter med Insp retail Tomorrow:

Øk salget med SMS-kampanjer

Neste generasjon SMS-kampanjer med personlig videohilsen, bilder og nettsalg øker salget dramatisk.

Publisert

- Nå kan lokale butikker styrke kunderelasjoner og øke salg på en helt ny måte. Med neste generasjon SMS-kampanjer kan butikker uten nettbutikk lage og sende en SMS-kampanje med integrert nettsalg på noen minutter; sier Tore Skjærgård daglig leder i Insp Retail Tomorrow.

- Butikkene kan selv laste opp egne bilder eller finne bilder fra leverandører på Insp Retail Tomorrow. Da er det bare å velge hvilke produkter som skal inngå i kampanjen, spille inn en kort personlig videohilsen og sende til kundene. Kundene kan deretter legge online ordre på det som for dem ser ut som en helt vanlig nettbutikk.

Personlig og lokalt vinner over internasjonalt

- En personlig videohilsen med oppdatering om nytt i butikk i SMS-kampanjer kan bli et vinnertrekk mot internasjonale aktører i kampen om de lokale kundene. Internasjonale nettbutikker har ingen mulighet til å kunne bygge en personlig relasjon med kundene som de lokale butikkene.

SMS kampanjer bør brukes til å selge varer til full pris og være en kanal for å informere kundene om hva som er nytt i butikken, sier Tore Skjærgård.

Tore Skjærgård
Tore Skjærgård

- 98% av kundene åpner en SMS innen 5 minutter, så dette er den beste kanalen en butikk har mot kundene. Etter å ha delt produktnyheter i butikk på SMS med kundene bør de samme bildene postes til Facebook og Instagram uken etter kampanjen for å få en gjenkjennelseseffekt hos de lokale kundene. Dette gjøres enkelt med Insp Retail Tomorrow som samtidig gjør produktene på Facebook og Instagram mulig å kjøpes online av lokale kunder, helt uten behov for egen nettbutikk.

- Butikker som poster til Facebook og Instagram behøver deretter bare å bekrefte om de vil akseptere innkommende ordre. Nettsalget og betaling håndteres helt automatisk av Insp Retail Tomorrow, sier Skjærgård

Må lokale butikker åpne egen nettbutikk? Ikke ifølge Tore Skjærgård. Butikker som lurer på å investere i egen nettbutikk kan starte med Insp Retail Tomorrow for å teste nettsalg uten nettbutikk. Hvis nettsalget går bra, kan neste steg være egen nettbutikk.

Butikkene kan også registrere kundenes telefonnummer, håndtere GDPR og tilby et lokalt kundeprogram. Så for butikker som ikke allerede har kundenes kontaktinformasjon kan Insp Retail Tomorrow både hjelpe å få registrert telefonnummer, e-post og i tillegg trigge kundene til å følge butikken på Facebook og Instagram.

På minimessa

Skjærgård er på plass på minimessa i Tromsø, der han i samarbeid med Tekstilforum skal holde en kort fellespresentasjon, og det blir anledning til å booke en-til-en-møter. Link til påmelding finner du her: Book gratis 1-til-1 møte med Insp Retail Tomorrow under Minimessa i Tromsø her:

https://inspas.pipedrive.com/scheduler/mvb1EPSb/insp-x-minimessa-tromso