Ansvarlighet og mote hånd i hånd

Produksjon i egne fabrikker og i eget vaskeri i Italia gir Bessie moteprodukter som er laget og transportert med fokus på ansvarlighet for mennesker og miljø.

Publisert

B Jeans by Bessie – eller i dagligtale bare B Jeans – har satt gang i en prosess som setter mer fokus på branding og internasjonalisering av merket. Man er allerede godt i gang. For eksempel gjør agentene i England et særdeles godt stykke arbeid, og derfor deltar B Jeans by Bessie nå på Pure i London. Det er også vekst i Holland og Finland, og neste skritt blir en seriøs angrepsvinkel på det store tyske markedet, hvor det er planer om messedeltagelse i Berlin.

Internasjonalt og ansvarlig

- B Jeans er inne i en god utvikling, hvor vi både markeds- og designmessig tar et mer internasjonalt utgangspunkt. Den strategien henger godt sammen med at B Jeans nok er ett av Skandinavias mest miljøvennlige jeansbrands, idet vi produserer i Italia og dermed er underlagt strenge EU-regler om blant annet produksjon, vannforbruk, gjenbruk av vann og CSR. Vi skal bare bli enda bedre til å kommunisere miljøbudskapet til forhandlere og forbrukere. Bare det faktum at våre bukser bare skal transporteres fra Italia betyr en vesentlig lavere CO2-belastning enn for jeans som er produsert langt vekk fra butikkene, sier Kasper Bo Petersen, som leder Bessie. Han legger til at det er en ekstra fordel at Bessie har to egne fabrikker og et vaskeri i Italia.
- Vi har kort sagt kontroll på alle prosesser fra idé til sluttprodukt. I dag ønsker forbrukere motevarer som tar hensyn til ansvarlighet for miljø, mennesker og omverden, sier Kasper Bo Petersen, som ser fram til å vise den nye B Jeans by Bessie-kolleksjon på CIFF i København og i showrommet i Moteforum i Oslo.

Powered by Labrador CMS