«Champanje og spetakkel» da M.A.S. feiret 20 år
Mona Abelsen kunne nylig invitere til et storslått 20 års-jubileum for M.A.S.. 700 gjester kom til Tromsø for å feire 20-åringen.
Mona har sammen med sine dyktige medarbeidere utviklet M.A.S. til å bli en av landets beste og mest lønnsomme butikker. M.A.S. har blitt en motedestinasjon i Tromsø. Noe Mona fikk et synlig bevis for i 2009, da M.A.S. ble kåret til årets beste butikk av Virke og Tekstilforum.
- Å få feire 20 fantastiske år er en bragd i vår bransje. Derfor ønsket jeg å lage en fest og gi noe tilbake til mine trofaste kunder og leverandører gjennom 20 år. Så vi gjorde, med ett sitat fra Bjørnstjerne Bjørnson sitt Troms- besøk sist på 1870 tallet: " I Tromsø var det champanje og spetakkel" .
- Så temaet ble fransk bakgård. Mange leverandører kom og bidro med produkter til aktiviteter. Vi hadde full trykk i butikk uten noen form for tilbud, bare hyggelige ting, og leverandørenes selgere som presenterte sine merker. Som Kristina fra Holzweiler, Andreas fra Julian Reed, André fra Matinique, Lisa fra F.K. og Hilde fra Amuse. Vi hadde levende modeller i vinduet hele lørdagen. Lokale Kulta bidro med klovner og annen underholdning.
- På kvelden kom enda flere leverandører og gode kolleger til Tromsø, noe jeg satte stor pris på. Til pizza, og franske fristelser i bryggeriet Mack sine gamle stuer, helt perfekte omgivelser for vårt tema. Moteshowet bestod av 30 modeller, og 20 av dem var kunder som takket ja til å gå sammen med 10 "proffe". Jeg er både imponert og takknemlig!
- Det var helt magisk å ferie sammen med 700 kolleger, leverandører og venner under åpen himmel. Det er et sjansespill å planlegge utendørs-arrangement i Tromsø i slutten av september, men været var med, oss! Sier Mona Abelsen, som også avduket ny logo i forbindelse med feiringen, og som skal feire videre med aktiviteter i butikken på stiftelsesdagen 7. desember.