A$AP Rocky og Klarna med global motekampanje

Nå skal den verdenskjente rapartisten og multikunstneren A$AP Rocky hjelpe betalings- og shoppingløsningen Klarna med å vekke nordmenns interesse for bærekraftig mote etter motedvalen under pandemien i en stor global kampanje.

Publisert

– Klarna har alltid vært opptatt av å ta modige og uventede valg. I tillegg til Snoop Dogg og Rocky har vi også samarbeidet med artister som Lady Gaga. Dette er personer som tør å utfordre det satte og går sine egne veier, det samme som vår merkevare står for, sier markedsdirektør for Klarna i Norden, Thomas Elvestad.

Thomas Elvestad
Thomas Elvestad

Rocky går også inn som aksjonær i Klarna, som har mer enn 11 000 norske nettbutikker som sine kunder. Han skal bidra med eksklusivt innhold i Klarnas app der han skal sette mer fokus på bærekraftig mote. Han deltar også i en kort film hvor det også er brukt et utdrag fra en ny A$AP Rocky-sang som vil lanseres senere i sommer.

– Det er ikke opp til meg å avgjøre hvordan folk skal kle seg, men å hjelpe Klarna med å skape rom for at vi skal finne vår egen stil, er en type rådgivning som jeg har gjort i årevis innenfor fashion, sier A$AP Rocky.

Perfekt partner

– Rocky er en perfekt match. I likhet med Klarna avviser han kategorisering, samtidig som han fundamentalt forstår hva kundene vil ha. Han er som oss en disruptor og hele tiden i utvikling. Dette gjør Rocky til den perfekte partner for å nå målet om å tilby den ultimate kundeopplevelsen til våre mer enn 90 millioner kunder globalt, sier Elvestad.

Ifølge markedsdirektøren er A$AP Rocky-samarbeidet et av selskapets største så langt. Han har stor tro på at den globale kampanjen som lanseres i dag, skal fremheve Klarna som noe mer enn en vanlig bank og betalingsløsning.

Vil vekke verden fra motedvalen

– Verden har på mange måter vært i en motedvale det siste året. Vi vil fremover belyse hvor viktig det er for det mentale å kunne pynte seg og føle seg vel. Samtidig vil vi også understreke hvor viktig det er å tenke bærekraft ved å redesigne eller kjøpe brukte klær. Interessen for dette ser vi har økt i løpet av pandemien, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Klarna i Norge har også brukt tid på å finne lokale profiler som både matcher A$AP og Klarna-brandet, og i tillegg har sin særegne stil. Herman Tømmeraas, Julie Bergan og Chris Holsten skal være med på å inspirere folk til å komme ut av motedvalen.

Skal doble antall ansatte i Norge

Bare i løpet av årets fem første måneder har Klarna vokst med ytterligere 1300 butikker i Norge, eller hele 13 prosent. Det kommer på toppen av en vekst på over 30 prosent i fjor. Nylig annonserte de også at de nå skal doble antallet ansatte i den norske organisasjonen.

Powered by Labrador CMS