Eton satte salgsrekord med The Invisible Tie
1. november lanserte Eton The Invisible Tie i samarbeid med Movember Foundation. The Invisible Tie skal rette fokus på sykdommer som rammer menn, som prostata-og testikkelkreft, i tillegg til selvmord.
I løpet av de tre ukene fra lanseringen har Eton solgt over 2000 usynlige slips, noe som gjør det til det mest solgte Eton-slipset noensinne.
The Invisible Tie er som navnet tilsier helt usynlig, og vises i form av en stilren slipsnål med inngraveringen ” I wear the invisible tie”. Slipsnålen kan brukes av både menn og kvinner som engasjerer seg i Movember Foundation. Lanseringskampanjen frontes av blant annet Marcus Schenkenberg, Bo Develius og Ingmari Lamy.
- Vi synes det er fantastisk at så mange personer har vist sin støtte, både gjennom å kjøpe slipset og å ta del i samtalen i sosiale medier. Vi gir oss ikke med dette, vi fortsetter å jobbe hardt for å kommunisere initiativet via våre forhandlere i og sosiale medier. Vi fronter ”The Invisible Tie” som den perfekt julegave for den moderne mann og kvinne. Jeg syntes selv det er en gave som har alt: den er stilfull, åpner for samtale og dialog, og viktigst av alt, den fronter en god sak, sier Johan Falk, Brand Director hos Eton
- Vi er utrolig takknemlige for den responsen The Invisible Tie har fått. Alt vi gjør på Movember Foundation har som mål å skape diskusjon rundt menns helse , og The Invisible Tie gjør det på en unik måte, sier Max Vere-Hodge, Senior Partneship Manager på Movember Foundation.
The Invisible Tie selges sammen med slipsnålen og kan kjøpes hos Eton forhandlere og på etonshirts.com. prisen er 245 kr og hele overskuddet går til den veldedige organisasjonen Movember Foundation.