Digitale betalingsløsninger i KappAhl-butikkene
Som første store motekjede tilbyr KappAhl nå sine kunder digitale betalingsløsninger via mobilen også i butikk.
Kunden kan velge å gjennomføre sitt kjøp ved å betale via Klarna In-Store, enten direkte der og da, velge faktura, eller dele opp betalingen som man selv ønsker. – Moderne og fleksible betalingsløsninger uansett om kunden handler på nett eller i butikk er en del av våre ambisjoner om å utvikle et sømløst KappAhl, sier Charlotte Katz, Head of Digital hos KappAhl.
Betalingsløsningen blir en av hjørnesteinene i KappAhls digitaliseringsreise hvor kundene tilbys samme betalingsalternativer i de fysiske butikkene som i Shop Online.
Med tjenesten Klarna In-Store får KappAhls kunder enda flere betalingsmuligheter når de handler varer i motekjedens butikker. I tillegg til tradisjonelle betalingsmetoder kan kunden nå gjennomføre kjøpet ved å bruke sin mobiltelefon for å betale senere, eller dele opp betalingen på samme måte som man er vant med fra netthandel. Aldersgrensen er 18 år og ved kjøp gjøres en kredittsjekk av Klarna. – Klarna har vært ledende på nettbaserte betalingsløsninger i over 12 år og nå fjerner vi skillet mellom e-handel og fysisk butikk. Vi ser stort potensial i å gjøre kjøpsprosessen enklere og mer smidig for kundene ved å tilby like betalingsmuligheter uansett om kjøpet gjøres via e-handel eller i fysisk butikk, sier Martin Tivéus, Nordensjef Klarna.
KappAhls digitale betalingsløsning Klarna In-Store gjør at kunden via mobilen velger om man vil betale med faktura, eller dele opp betalingen. Kunden oppgir sitt mobilnummer i kassen og får tilsendt en SMS med en lenke hvor man kan velge betalingsalternativ og gjennomføre kjøpet.
Tjenesten er innført gradvis og er fra 1. desember tilgjengelig i samtlige 173 svenske KappAhl- og Newbie-butikker. 11. desember blir tjenesten også tilgjengelig i de 96 norske butikkene og fra 4. desember i Finlands 58 butikker.
Tidligere i høst har KappAhl lansert tjenestene Click&Collect og Shop Online in Store, to viktige deler av KappAhls digitaliseringsreise som tar utgangspunkt i kunden og kundens behov, såkalt omni channel. Click&Collect lar KappAhls kunder handle på nett og kostnadsfritt hente bestillingen i nærmeste butikk. Shop Online in Store innebærer at butikkmedarbeiderne hjelper kundene med å bestille varer som enten er utsolgt i butikken eller som butikken ikke har i sitt ordinære sortiment via KappAhls e-handelsløsning. (Pressemelding)