Slik blir den nye Cream-butikken på Lørenskog.
Slik blir den nye Cream-butikken på Lørenskog.

Cream åpner tre konseptbutikker

Cream åpner tre konseptbutikker i løpet av første halvår 2017. De nye butikkene kommer på Triaden senter på Lørenskog, Jessheim Storsenter og Sandvika Storsenter fra mars til mai.

Publisert

- Dette er starten på noe stort, og jeg er svært glad over at vi åpner det nye retailkonseptet i Norge. Vi gir full gass og regner med å åpne mellom åtte og ti butikker i løpet av 2017, sier Thomas Alexandersen, ansvarlig for det nye Cream-konseptet i DK Company.

- Det er en del av en samlet omnichannel stategi, hvor retailsatsingen skal tilgodese wholesale. Dette gjøres for å styrke brandet og utnytte synergiene ved at være til stede på flere plattformer. Noe som også vil være positivt for våre wholesalekunder.

Hvis alt går som det skal, vil det komme Cream-butikker i en rekke land de neste årene. Men først skal konseptet testes og kjøres inn i Norge.

Alexandersen har forhandlet med flere av de store senterkjedene og er godt fornøyd med den positive responsen. – DK Company er en attraktiv partner og vi møter stor velvilje i møte med utleierne. Vi har fått tilbud om attraktive lokaler med god beliggenhet og får gode muligheter til å styre hele prosessen fram mot åpningen slik vi ønsker, sier han.

Sterkt DNA

Han gleder seg stort til de første butikkene står ferdig:

- Cream er et godt innarbeidet merke med et meget sterkt DNA. Det har en sterk identitet som faller i smak hos en stor kundegruppe, og det har en bred kolleksjon som egner seg godt som grunnlag for en monobrandbutikk. Vi har utviklet et innredningskonsept fra bunnen av som er tilpasset merket fra A til Å: Varme, delikate farger og en design som utstråler samme atmosfære som kundene kjenner fra Creams kolleksjoner. Vi har en grundig planprosess bak oss, for å sørge for at alt stemmer, ned til den minste ting, med farger, materialvalg og ikke minst detaljer, når den første butikken åpner. Nettopp detaljer er svært viktige i Cream-kolleksjonene, og de blir akkurat like viktige i de nye butikkene. «Mind the details», står det i logoen vår, og det er nettopp det vi skal gjøre. Kundene skal få seg en hyggelig overraskelse, en «Oi-opplevelse», når de kommer inn i butikken, understreker Thomas Alexandersen.

- Alle de nye butikkene vil komme på Østlandet i første omgang, og de skal drives i vår egen regi for å sikre at vi har full kontroll og kan skaffe oss erfaringer og gjøre justeringer underveis, sier Alexandersen.