På vegne av hele skokjeden: 100.000 kr til Rosa sløyfe. På bildet: senterleder Silje A. Ellingstad, butikksjef Christiana Bakken, aksjonleder Rosa sløyfe, Marit Sophie Egge og Retail Manager Skoringen, Sherri Grønvold.

100.000 fra Skoringen til Rosa Sløyfe

Skoringen har donert 100.000 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Et stort og viktig beløp fra Skoringens 80 butikker i Norge.

Publisert

Med hjelp fra kundene har skokjeden siden i høst samlet inn til det gode formålet, et initiativ som både forhandlere og kundene gjerne ville bakke opp om. Det flotte resultatet bidrar blant annet til å sikre langsiktig brystkreftforskning.

På seks utvalgte sko og støvletter bestemte kjeden seg for å donere 30 kr for hvert solgte par i forbindelse med den offisielle Rosa sløyfe-aksjonen. Men innsamlingen sluttet ikke etter den offisielle støtteuken. Kjeden valgte å fortsette kampanjen frem til nyttår for å kunne samle inn et enda større beløp. Det endelige salget er nå gjort opp, og det ble solgt 3230 par sko totalt. Skokjeden rundet beløpet opp og kunne overrekke 100 000 kr til Rosa sløyfe.

- Vi er svært takknemlige for det store engasjementet de ansatte og kundene til Skoringen viste under Rosa sløyfe-aksjonen. Dette førte til et imponerende beløp som er med på sikre at vi kan drive langsiktig brystkreftforskning. I 2018 rettet Rosa sløyfe-aksjonen oppmerksomheten mot dem som må leve med senskader etter brystkreftbehandling. Én av tre som overlever brystkreft får senskader, og for mange av dem blir livet aldri det samme som det var før de fikk kreft. Skoringens bidrag til Rosa sløyfe muliggjør mer forskning på dette,» sier Marit Sophie Egge, aksjonsleder for Rosa sløyfe.

 

 

Powered by Labrador CMS