Ball Group satser online og dropper selgere

Den danske leverandøren Ball Group dropper selgere og samler alt engrossalg til butikker på en onlineplattform.

Publisert

Selskapet kutter ut de oppsøkende selgerne som besøkte kundene ute i butikkene og samler alt salg i en B2B-onlineplattform.

Det spesielle tiltaket kommer som en del av en ny strategi og omfattende organisasjonsendringer etter at Ball Group solgte flertallet av sine merker til DK Company i 2016 og utelukkende satset videre på plus size-merket Zizzi.

I en pressemelding sier CEO i Ball Group, Kuno Kildetoft Mehlsen:

- Bransjens fremtid er digital. Alle snakker om det, men de færreste tar skrittet fullt ut, som oss. Vi vil heller treffe det riktige valget som de første i dag enn å følge etter konkurrentene om fem år. Derfor oppgraderer vi kontakten mot de profesjonelle kundene, slik at den utelukkende foregår på vår nyutviklede onlineplattform. Vi vil vinne kampen om retail online, og vi er overbevist om at vår strategi er den riktige. (Kilde: Tøj)

Powered by Labrador CMS