Lindex i samarbeid med Zalando

Lindex fortsetter sin digitale ekspansjon og innleder samarbeid med Zalando. Det svenske moteselskapet og Europas ledende online-plattform for mote og livsstil deler et viktig felles grunnlag – et sterkt kundefokus og høye ambisjoner når det kommer til bærekraft.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver selskapet i en pressemelding. – Vi ser fram imot et samarbeid med Zalando, en svært kundefokusert plattform med økt fokus på bærekraft. Kunden betyr alt for oss i Lindex, og vi ser frem til å møte nåværende og nye kunder og tilby dem de fantastiske produktene til Lindex, sier Sophie Ready, Head of 3rd Party E-commerce i Lindex.

Tilgjengelig på Zalando

På starten av denne sommeren kommer produkter innenfor alle forretningsområdene til Lindex – dameklær, barneklær og undertøy – til å bli tilgjengelige på Zalando. Lindex har som mål å styrke posisjonen sin som et sterkt globalt motevaremerke ytterligere, og dette samarbeidet er en videreføring av moteselskapets digitale ekspansjon.
Med over 29 millioner kunder i mer enn 17 land er Zalando Europas ledende online-plattform for mote og livsstil. Selskapet kunngjorde nylig sin nye strategi for bærekraft med en visjon om å bli en bærekraftig moteplattform med en positiv effekt på mennesker og planeten.

Etterspør skandinavisk mote

– Vi er svært fornøyd med det nye samarbeidet vårt med Lindex. Lindex er et populært varemerke innen både dame- og barnemote med et sterkt fokus på mangfold og bærekraft. Dette går hånd i hånd med den økende etterspørselen etter skandinavisk mote på plattformen vår og vårt økende fokus når det gjelder bærekraft. Lindex er derfor et flott tillegg til det vi tilbyr, som gjør at vi kan ta nok et steg mot å bli utgangspunktet for mote og livsstil i Europa, sier Kenneth Melchior, Director of Northern Europe at Zalando.