Floyd satser på retail og får stadig flere samarbeidsbutikker

Stadig flere Floyd-partnere

- Hittil i år har vi signert 17 nye kontrakter med samarbeidsbutikker, noe vi er meget godt fornøyd med, sier Tommy Smith i Floyd.

Publisert

- Dermed har vi 40 samarbeidspartnere i tillegg til våre 12 egne butikker og vår nettbutikk. Vi synes naturligvis det er flott at så mange butikker ønsker å være med i «Floyd-familien» og ser nytten av å delta i et system som fungerer godt. Det vil bety mye for utviklingen både for oss i Floyd og for samarbeidsbutikkene på lang sikt, sier han.

Det er gjort store investeringer i lokaler og systemer ved hovedkvarteret
i Holmestrand.

Floyd fortsetter den positive utviklingen og Smith rapporterer om en omsetningsøkning på mellom 8 og 10 prosent hittil i år.

- Dette er resultatet av et langsiktig arbeid med å bygge et Floyd-univers som i dag fungerer svært godt på alle områder: Vi har investert i en solid infrastruktur som gjør at vi har et godt og velsmurt system som kan levere riktige varer til rett tid, og vi har fantastiske ansatte og glimrende ambassadører ute i butikkene og hos samarbeidspartnerne. I tillegg er vi aktive og godt synlige på sosiale medier.

- Vi har en varepakke som fungerer bra, og som utvikles hele tiden, hvor spesielt yttertøy har fungert meget bra de siste sesongene. V arene selger godt ut av butikk, med høy omløpshastighet og god bruttofortjeneste, noe som bidrar til at stadig flere ønsker å slutte seg til Floyd-familien. Og hvis det er flere som er interessert, er det bare å ta kontakt, sier Smith.

Powered by Labrador CMS