Lindex og kundene gir til kreftforskning
Med stort engasjement, stolthet og en spesialdesignet kolleksjon, har Lindex sammen med sine kunder samlet inn 10,4 millioner SEK til kreftforskning.
- Oktober er en spesiell måned for oss på Lindex der vi får oppleve hvor mye vi kan oppnå når vi forener innsatsen for denne viktige saken. Jeg er stolt av alle våre ansatte og kunder som igjen viser at vi er sterke sammen, sier Susanne Ehnbåge, konsernsjef i Lindex
I år designet Lindex en spesiell kolleksjon med dameplagg og tilbehør der 10 prosent av omsetningen ble donert til Rosa sløyfe-aksjonen. Lindex designet også et armbånd og et handlenett der alt overskuddet ble donert til aksjonen. I år har Lindex sammen med sine kunder på alle markeder samlet inn 10,4 millioner SEK.
Lindex har dedikert oktobermåned hvert år siden 2003 til å støtte kampen mot brystkreft samt og bidra til kreftforskning, et felt som er i konstant behov for økonomisk støtte.
Bare i Norge ble det samlet inn 1,65 millioner NOK til den viktige saken. Innsamlingen har foregått gjennom flere aktiviteter. Blant annet en Rosa frokost i alle butikker og på lindex.com der 10 prosent av omsetningen i dette tidsrommet ble donert til Rosa sløyfe. Det har også blitt solgt aksjonens Rosa sløyfer, pins og refleks. I tillegg har kundene hatt mulighet til å runde opp sluttsummen i kassen i hele oktober.
- Samarbeidet med Lindex er svært viktig for oss, og vi setter pris på at de har vært med på aksjonen i hele 17 år. I tillegg til det betydelige økonomiske bidraget, når de ut til en viktig målgruppe for aksjonen, sier Marit Sophie Egge, aksjonsleder Rosa sløyfe.