Urban med Coca Cola-kolleksjon

Sneaker- og sportsfashionkjeden Urban gjør et nytt samarbeid med Coca-Cola. Kolleksjonen fokuserer på den ikoniske logoen, og har tydelig 90-tallsreferanser.

Publisert

Urban slipper nå sin andre Coca-Cola kolleksjon, med eksklusive plagg for både gutter og jenter; alt fra denimjakker til badedrakter.

Kolleksjonen er full av 90-tallsreferanser, og iøynefallende bruk av den ikoniske logoen. Carl-Henrik Hallén er designeren som har formet den nye kolleksjonen – han er entusiastisk rundt samarbeidet.

– Vi har fått muligheten til å grave i det grafiske arkivet hos Coca-Cola, og har løftet frem klassiske 90-tallselementer. De preger kolleksjonen grafisk, men også når det gjelder valg av farger og modeller, sier Hallén. Designeren fortsetter:

– Det er spennende å jobbe med en så ikonisk merkevare som Coca-Cola, samtidig som jeg også har angrepet oppgaven med respekt for den lange historien som knytter seg til nettopp denne merkevaren, avslutter Carl-Henrik Hallén.

– Gjennom samarbeidet med Urban ser vi merkevaren vår, og det den representerer, komme til live i et annet univers enn der vi normalt befinner oss. Coca-Cola, og vår ikoniske logo, har spilt en rolle i moderne popkultur gjennom flere tiår, og vi synes det er spennende å se hvordan designeren tolker dette, når han så tydelig peker tilbake til nittitallet, og alt man forbinder med det tiåret. Vi synes kolleksjonen er kjempefin, og håper og tror folk vil synes det samme, sier Johanna Kosanovic, markedssjef for Coca-Cola i Norge.

Powered by Labrador CMS