Lindex inn i nytt undertøysmerke
Lindex går inn som partner med Closely, et nytt, svensk undertøysmerke for kvinner.
Samarbeidet er en del av Lindex sitt arbeid for å skape nye vekstmuligheter. Bak Closely står to av Sveriges mest kjente skapere, Tove Langseth og Filip Nilsson.
Inntil i fjor var Tove Langseth administrerende direktør i reklamebyrået Nord DDB, og Filip Nilsson har i mer enn 20 år vært Creative Director hos Forsman & Bodenfors, Sveriges største reklamebyrå. Sammen lanserer de nå det nye undertøysmerket Closely, der Lindex slutter seg til som partner og investor fra starten av.
- Samarbeidet med Closely er et spennende eksempel på hvordan vi kan skape nye forretningsmuligheter basert på styrkene våre. Gjennom en analyse av det globale undertøysmarkedet så vi et stort potensiale for Tove og Filips innovative idé. Lindex har en unik kompetanse innen undertøy, og vi ser frem til å bli med på Closelys reise med disse to sterke gründerne, sier administrerende direktør i Lindex, Susanne Ehnbåge.
Lanseringen av Closely er planlagt høsten 2020. Det er først og fremst et digitalt merke, men egne showroom er også inkludert i planene.
- Ideen er rett og slett å skape verdens beste undertøy. Det høres kanskje litt vel ambisiøst ut, men det er slik vi tenker. Videre blir grensen mellom undertøy og sport stadig mer flytende. Vi vil ha en liten, men kompromissløs sportsserie helt fra starten, sier Tove Langseth.
Filip Nilsson forklarer bakgrunnen for samarbeidet.
- For omtrent et år siden tok vi et dypdykk inn i det globale undertøysmarkedet med Lindex og innså hvilken revolusjon denne bransjen står overfor i alt fra detaljhandel til syn på kvinner og bærekraft. Det var umulig ikke å begynne å tegne et nytt alternativ. (Pressemelding)