Days Like This fortsetter reisen

- Vi skal fortsette å utvikle Days Like This, men i større grad enn før gjøre det i nær kontakt med kundene: kvinner midt i livet som ønsker rimelige klær med høy kvalitet og god passform. Klær som gjør hverdagen enklere og mer behagelige.

Publisert

Det sier Linda Refvik, ny daglig leder i Days Like This - Linda Refvik. Hun har lang erfaring fra motebransjen og har de siste årene vært ansvarlig for å utvikle moteklyngen Norwegian Fashion Hub. Refviks kommersielle teft er utviklet over tid i selskaper som IKEA, Match, Missing Link og sist i kombinasjonen folk og forretning i Nye og Kloke Hoder, hvor hun de siste tre årene har vært prosjektleder for moteklyngen Norwegian Fashion Hub, som hun fortsatt blir tilknyttet på strategisk nivå en dag i uken.

- Jeg er svært glad over å ha fått muligheten til å jobbe med Days Like This og Varner og samtidig få muligheten til å jobbe videre strategisk med moteklyngen Norwegian. Noe også ledelsen i Varner er godt fornøyd med. De ser verdien av en nær tilknytning til klyngen, sier Linda Refvik.

Tettere på kundene

Linda Refvik er ny daglig leder i Days Like This

Som ny leder motiveres hun av å svare på behovene til kvinnen midt i livet, og har blant annet gjennomført omfattende kundeundersøkelser sammen med Opinion for å komme tettere på målgruppen.

- I fjor ble konseptet Days Like This introdusert. Mye bra ble utviklet, men min opplevelse er at man ikke har levert tilstrekkelig på hovedkundens behov. Målgruppene våre ønsker rimelige klær, med god kvalitet og ikke minst - god passform. Hun søker bukser, topper, strikk og hverdagskjoler og -antrekk. Hun har dårlig tid, mye på agendaen og handler både fysisk og på nett. Denne kvinnen er den viktigste for oss i Days Like This, og det skal hun virkelig oppleve fremover, sier Linda Refvik.

En lang reise

Fra den italienskinspirerte vårkolleksjonen

Prosessen har vært en lang reise hvor det ble bommet litt på blant annet størrelser og silhuetter. Her har vi gjort verdifulle – og dyrekjøpte erfaringer som vi nå tar med oss videre, sammen med kundene. Det segmentet vi retter oss opp er meget viktig for Varner, som satser helhjertet og langsiktig på merket og konseptet. Noe som medfører at vi nå organiserer og tilrettelegger hele verdikjeden for å utvikle Days Like This videre – på kundenes premisser, sier hun.

Days Like This har utgangspunkt som merke i Vivikes, men startet i fjor prosessen med å bli egen kjede. En kjede som i dag teller 19 butikker, og som i utgangspunktet skulle ta over for Vivikes, som i dag teller 38 butikker. Den videre gangen i denne prosessen er noe Refvik ikke ønsker å si noe konkret om ennå: - Vi fortsetter med å utvikle merket og organisasjon, og vil komme med flere nyheter til høsten, sier hun.

Italiensk inspirasjon

Den vårkolleksjonen som nylig ble lansert er et viktig skritt på veien videre.

Inspirasjon til plaggene er hentet fra Amalfikysten med det mintfargede vannet, de duse rosa og gule murhusene som klamrer seg til fjellveggene, og den rødlige blomsterfloraen som samlet gir en frisk og attraktiv fargepalett. Kolleksjonen består av flere antrekk som samlet, eller hver for seg, skaper nye uttrykk for våren.

-Vi gleder oss til å se Days Like This-kvinnen i vår, fordi det er mye feminitet i årets kolleksjon. Vi har fargesterke antrekk, gjerne i den ultra kvinnelige kombinasjonen rosa og rødt. Florlette kjoler og topper med volanger og rysjer, eller botaniske mønstre, kan styles lag på lag, eller mer nedtonet, med klassiske nøkkelplagg som en denim eller tailored bukse, sier Elin Carlsen, produkt- og innkjøpssjef i Days Like This.

Powered by Labrador CMS