Sammen med retailansvarlig i Norge, Gunn Inger Hansen, er Anna Monsen godt fornøyd med tingenes tilstand i Zizzi.

God utvikling for Zizzi

Ball Group og Zizzi hadde sterk resultatvekst i 2016 etter salget av de tre merkene Puls, Culture og Educe til DK Company.

Publisert

Salget ble gjennomført for å skape et skarpere fokus på utvikling av pluss size-merket Zizzi. Noe selskapet har lyktes svært godt med. Tross mange utfordringer med omorganiseringer, ekstra omkostninger og investeringer gikk selskapet ut av året med en omsetningsøkning på den gjenværende virksomheten på 48 millioner danske kroner, til 398 millioner. Driftsresultatet ble på 12,4 millioner, mot -39,9 millioner året før.

Den positive utviklingen er et resultat av omsetningsøkning i onlinesalget, økning av antall egne butikker og omsetningsøkning i egne butikker, heter det i en melding fra selskapet.

Også Zizzi i Norge opplever en meget positiv utvikling, Norge er Zizzis største marked utenfor Danmark og fortsetter å befeste posisjonen som den ledende aktøren på moteklær i store størrelser.

I tillegg til 38 butikker (27 egne og 11 franchisedrevne) har Zizzi mellom 40 og 50 engroskunder i Norge. Og det stopper ikke der. I 2017 har kjeden planer om å åpne 17 nye butikker totalt, og fem av dem kommer i Norge, fortrinnsvis i de største byene. Og Anna Monsen, ansvarlig for wholesale i Norge, kan fortelle at det kommer til stadig nye kunder.

Zizzi var blant de første leverandørene som tok store kvinner på alvor og utviklet fasonger og passformer som passer og som gjør at de føler seg vel i klærne. – Vi kombinerer størrelser, fasonger, passformer med trender og gunstige priser, noe som kundene våre setter stor pris på, og som trekker stadig flere nye kunder. Også yngre jenter, sier Anna Monsen.

- Spesielt jeanslinja vår er meget god, og bidrar sterkt til å trekke nye, yngre kunder, sier hun.

Ball Groups CEO, Kuno Kildetoft, er optimistisk og uttalte blant annet i forbindelse med fremleggelsen av regnskapet:

- Vi har gjennomført de nødvendige endringer i vår organisasjon og ledelsesteam, styrket vårt tilbud til kundene og investert i våre distribusjonskanaler. Derfor ser vi meget positivt på den fremtidige utvikling i forretningen. I det kommende året forventer vi en omsetningsvekst på 50 millioner kroner samt et markant løft i inntjeningen som følge av utviklingen i vårt onlinesalg, konseptbutikker og wholesale-kanaler.

Powered by Labrador CMS