Hiphop-stjerne med kolleksjon hos Carlings

Den svenske hiphop artisten Jireel og hans label, Nivy, har laget egen kleskolleksjon sammen med kleskjeden Carlings.

Publisert

Kolleksjonen NO STANDARD består av en tracksuit, en hawaiiskjorte, hockeytrøye, solbriller og caps, og slippes i utvalgte Carlingsbutikker den 20 juni.

Navnet til kolleksjonen NO STANDARD kommer fra det å våge å gå sin egen vei og ikke følge normen. Inspirasjonen til kolleksjonen har Nivy funnet hos seg selv. Plaggene gjenspeiler musikk og stemning der det gjelder å være komfortabel med det man gjør, å ha det gøy og å våge å skille seg ut.

Interessen for design har alltid vært der hos Nivy. De har siden begynnelsen designet sine egne albumcover og sin eget merch. Derfor ble det naturlig å ta neste steg og få designe sin egen kleskolleksjon. - Som artist eller label får man ofte forespørsler fra ulike varemerker om samarbeid. Det handler oftest om spons og utsendelse av klær. Det er ikke interessant for oss. For oss er det viktig å få være med, og være kreative gjennom hele prosessen, fra ide til ferdig produkt. Med Carlings følte vi at de forstod denne visjonen og målet vårt, sier Kristian Riffo, gründer og Creative Director hos Nivy.

Om Nivy:

Nivy ble grunnlagt i 2015 av artistmanager Kristian Riffo og produsenten Jeff Roman. Rapperen Denz ble den første artisten ut og låten Jetski ble Nivys første offisielle slipp som label. Nivy presenterte sin nye artist, Jireel i 2016.

På kort tid har Nivy passert 70 millioner streams på Spotify, og over 15 millioner views på Youtube. Artisten Seedy er selskapets seneste satsning, og 2018 ser ut til å bli enda et stort år for Nivy, med Jireel og Denz som slipper sine debutalbum, og Seedy som slipper sin første EP. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS