Young Gina skal treffe Generation Z
Gina Tricot lanserer Young Gina for å nå ut til en ny målgruppe, Generation Z.
Det nye konseptet inneholder plagg i størrelsene 134-164, og fyller det tidligere størrelsesgapet i moteselskapets sortiment. Young Gina lanseres på nett og i utvalgte butikker 12. august.
I 2019 utvidet motekjeden sortimentet ved å lansere barnekonseptet Gina Mini. Nå ekspanderer Gina Tricot ytterligere, og retter søkelyset mot den bevisste og engasjerte målgruppen Generation Z. Den første kolleksjonen fra Young Gina er inspirert av og skapt for den yngre kunden, den som tidligere ikke har vært omfattet av det nåværende størrelsestilbudet hos Gina Tricot
– Etterspørselen har vært stor, og vi føler at tiden er inne for å lansere Young Gina-konseptet med størrelser vi tidligere har savnet i sortimentet vårt. Dette er en bevisst målgruppe som vet hva de vil ha, og nå møter vi dette behovet gjennom sterke kolleksjoner med høy motegrad for alle, sier Karin Westas Norlander, Brand & Marketing Director hos Gina Tricot.
Målgruppens økte bevissthet og vilje til å uttrykke seg og sin personlige stil – både gjennom skole, fritidsaktiviteter, tid med venner og sosiale kanaler – har resultert i en kolleksjon med trendsikre, behagelige plagg og tilbehør som er designet til å passe ved alle anledninger. Det ligger stort fokus på de nyeste denimvaskene, med jeans av høy kvalitet som er laget av mer bærekraftig bomull. Andre nøkkelplagg er oversize-hoodies, topper med trykk, strikket, teddysett, jakker og boblevester der myke pasteller blandes med tøffe fargeeksplosjoner. Det blir også lagt til noen utvalgte styles og sneakers fra varemerket Vans.
Young Gina får et eget segment i butikk og på nett for å gjøre det enkelt for kunden å finne og la seg inspirere av alle nyhetene innenfor konseptet. I forbindelse med releasen går Gina Tricot live med en stor digitalkampanje via TikTok @ginatricot.young der danserne Faya Twinzz, kjent fra det svenske TV4-showet Talang, sammen med TikTok-stjernene @izaandelle guider og inspirerer følgerne med en energisk dance challenge #youngginachallenge. Alle som vil kan dele sin variant av danseutfordringen.