Senter med eget inspirasjonslokale
Amfi Vågsbygd har innredet et eget utstillingslokale hvor produkter fra flere butikker stilles ut sammen for å inspirere kundene. Rommet har, som et nytt konsept i norske kjøpesentre, vakt oppsikt.
– Målet var å lage en snakkis av #Inspo, og det har vi definitivt klart, sier Boye Ording, senterleder ved AMFI Vågsbygd.
Inspirasjonsrommet åpnet i forrige uke. Tidsriktig nok er hashtag med i navnet.
Ved å stille ut produkter fra flere bransjer sammen, inspireres kundene. Silje Rullestad
Senterlederen fremholder at Amfi Vågsbygd satser mye på å inspirere kunden inne på senteret:
– Det er et av fortrinnene vi som driver fysiske butikker, har sammenlignet med netthandel. Her kan kunden både å se og ta på produktene.
Tanken bak rommet er å inspirere kunden med bomiljø som er satt sammen av produkter fra alle butikker. Det blir mest interiør, men de har også med produkter fra klesbutikker, sport, helsekost og mat.
Bygger merkevaren AMFI Vågsbygd
– Rommet gir mulighet til å skape mye innhold til våre egne SoMe-kanaler. Influensere er innom og filmer og legger ut i sine kanaler. Det er med å bygge merkevaren AMFI Vågsbygd på en positiv måte, sier Ording, og legger til:
– Produktene som blir utstilt i rommet selger veldig godt i butikkene. Enkelte varer fyker ut av butikkene. Produktet kommer ofte bedre fram i en utstilling som denne, sammenlignet med butikk hvor det ofte forsvinner litt i mengden.
– Hvordan har kunderesponsen vært?
– Veldig positivt tatt i mot. Kunden kan se fargevalg og produkter sammen. De kommer inn for å finne inspirasjon til oppussingen hjemme.
Butikkene betale ikke noe for å stille ut produkter i #Inspo.
– Vi låner produkter gratis av dem, avslutter Boye Ording.