Lederartikkel:
DU er den gode kundeopplevelsen
LEDER: «Når vi etter et tøft halvår må innse at Korona-pandemien ennå ikke har sluppet taket, og vi må belage oss på å kjempe videre i en annerledes hverdag i mange måneder, er det ekstra viktig å skape den gode kundeopplevelsen.»
«Det har aldri vært viktigere å skape gode kundeopplevelser». Slik lyder det fra et samstemt korps av retaileksperter. Om butikken skal overleve viruskriser og en stadig økende konkurranse med internasjonale nettbutikker må man skape den gode opplevelsen for kundene og kunne by på noe spesielt. Noe man nesten ikke finner andre steder. I hvert fall om man bestiller klær og sko fra en bærbar PC.
Det handler om å gjøre de små tingene riktig hver gang.
Hva er egentlig kundeopplevelse? Jo, det er DEG! Selvsagt du som eier og driver butikken, og som har ansvaret for at opplæring i service og kundeopplevelse blir en daglig foreteelse, ikke en årlig pliktøvelse. Men også at hver enkelt medarbeider har lyst, motivasjon og faglig ballast nok til å være seg selv foran kunden, våge å «bruke» seg selv, ta mot henne som en gjest og utnytte sin kompetanse og erfaring for å gi henne den servicen som gjør at hun får den opplevelsen i praksis som ekspertene snakker om i teorien.
Det handler om å gjøre de små tingene riktig hver gang. At ledelsen sørger for at service står på dagsorden hver dag, slik at noen brenner for og tar ansvar for at kundemøtet alltid blir diskutert og holdt aktuelt.
Det er grunnen til at vi i Tekstilforum starter to nye fagserier i denne utgaven: Serviceskolen, som gir grunnleggende innføring i, og gode råd om kundebehandling og hvordan man skaper en serviceopplevelse som er bedre enn det kunden forventer. Og «Jakten på lønnsomheten», en artikkelserie som gir økt forståelse for hva man gjør og ikke gjør for å skape lønnsom drift, øke bruttofortjenesten få trofaste kunder og en hyggelig bunnlinje.
Når vi etter et tøft halvår må innse at Korona-pandemien ennå ikke har sluppet taket, og vi må belage oss på å kjempe videre i en annerledes hverdag i mange måneder, er det ekstra viktig å skape den gode kundeopplevelsen. Den som gjør at kunden går ut igjen med en følelse av at hun fikk mer enn forventet, og kommer tilbake raskere enn du kunne våge å håpe på.
Flere lederartikler:
-
Lett lin og tidløs stil fra ella&il
SS26-kolleksjonen fra elle&il er en hyllest til kvinnene som møter sesongen med selvtillit og nysgjerrighet, enten de beveger seg gjennom byens gater eller søker roen ved havet.
-
Icebug med flere nye piggsko
Vintersesongen 2025 lanserer Icebug flere piggsko-nyheter og oppdaterte modeller. Alle med Icebugs grepsteknologi Bugrip®.
-
En dag tidligere på Sjølyst
Messen på Scandic Sjølyst flyttes frem en dag. Neste utgave begynner fredag 30. januar og avsluttes onsdag 4. februar.
-
Senker prisene gjennom hele uka, målet er tomme hyller på torsdag
Konseptet til bruktbutikken på Metro er noe for seg selv. Butikken blir fylt opp med nye varer hver fredag, så senkes prisene dag for dag gjennom uka. På torsdag skal alt ut og hvert plagg koster da kun fem kroner. Butikken er selvbetjent og ubemannet.
-
This Is Creative satser på performance marketing
Henter senior growth marketing manager fra Camilla Pihl.
-
Moo lanserer tilbehør i saueskinn
Det norske merket Moo er mest kjent for veskene sine. Nå lanserer merket tilbehør i 100% saueskinn.