Ny start for Saint Tropez
Saint Tropez er kjent merke som har vært til stede en god stund i Norge. Nå satser selgerne Kamilla Hansen og Maja Håker videre i nytt showrom som de deler med Culture i Moteforum.
Dk Company har tatt flere grep som har slått positivt ut etter merket ble kjøpt opp av IC Group i Januar 2019.
- Vi synes det er et spennende kjøp som klart styrker vår posisjon i midt market segmentet. Vi har stor respekt for merkets historikk og uttrykk, og ser fram mot å arbeide videre med dette, sa konsernsjef Jens Poulsen i DK Company etter at transaksjonen med IC Group var avsluttet.
Tilpasning er et viktig stikkord for det som har skjedd med merket etterpå: Først og fremst endringer og tilpasninger i design og kolleksjoner ut fra ønsker og signaler fra kundene, men også fri inndeling og mindre minimumskjøp, noe som gjør merket mer tilgjengelig for flere.
-Saint Tropez har et sterkt DNA som gjør at merket skiller seg ut fra mengden. Det fungerer svært godt i mange ulike typer butikker. Vi går godt sammen med andre merker i midt-segmentet, der vi også hører til, men også i butikker som har en høyere profil med dyrere merker, sier Kamilla Hansen, som selger Saint Tropez i Norge sammen med Maja håker. Kamilla har Nord-Norge, Rogaland, Agder, Vestfold og Telemark, mens Maja har Møre og Romsdal, Innlandet og Trøndelag.
De flyttet fra lokalene i Maridalsveien til Moteforum i august, og deler nå showrom med Culture. Noe Kamilla og Maja synes er positivt. – Da leiekontrakten i Maridalsveien utløp passet det fint å flytte inn sammen med våre gode kolleger på Moteforum, sier de.
Etter en tøff korona-tid i mars og april har Saint Tropez hatt en meget god sommer og høst, med stadig større etterspørsel. Det siste innsalget gikk over all forventning, og responsen fra kundene er meget god.
Saint Tropez har seks ordinære kolleksjoner pluss månedlige ekspresskolleksjoner som gjør at det stadig finnes nyheter i butikkene. De har også et omfattende NOOS-program som gir kunden tilgang på gode basevarer året rundt.
På Minimessa
Saint Tropez deltar på Minimessa i Tromsø 16. og 17. oktober.