Floyd har investert tungt i lokaler, utstyr og teknologi for å utvikle Floyd.no
Floyd har investert tungt i lokaler, utstyr og teknologi for å utvikle Floyd.no

Gasellefart i Floyd.no

Floyd.no ble etablert i 2011, kom i full drift i 2014 og er allerede blitt kåret til Gasellebedrift i Vestfold fire ganger.

Publisert

Daglig leder i Floyd.no, Guro Forseth Smith, slår fast: - Vi er godt fornøyd med utviklingen, men er fortsatt gründere. Det skjer noe nytt hver eneste dag, og endringene kommer stadig raskere. Vi må hele tiden forandre og utvikle, noe vi elsker!

Guro Forseth Smith
Guro Forseth Smith

Nettbutikken startet som butikk for eget merke; Floyd by Smith, men har de siste årene utviklet seg til å bli en multibrandbutikk med om lag 50 ulike merker.

- Vi ønsker å treffe kvinner mellom 20 og 50 år med ulike personligheter og preferanser. De har alle ulikt utgangspunkt for å handle: Noen er opptatt av design, men vil ikke betale for mye, slik at de kan skifte ut klærne ofte. Andre fokuserer på kvalitet. Noen er mest opptatt av pris og andre trend og motegrad. Med en multibrandprofil med 50 gode, kjente merkevarer favner vi hele spekteret, sier hun.

Hun venter en omsetning for 2018 på mellom 45 og 50 millioner kroner, en vekst på 30 prosent i forhold til 2017. Og er klar på at det er flere årsaker til suksessen: Bra varer, knallbra nettbutikk, gode samarbeidspartnere, dyktige medarbeidere og kontinuerlig effektivisering og investeringer i software, utstyr og kompetanse. I 2018 ble nettbutikken kåret til Folkets Nettfavoritt, et sterkt vitnesbyrd om at kundene setter pris på butikken.

-Vi har knyttet til oss gode samarbeidspartnere med høy kompetanse innenfor sine fagfelt. Å samarbeide med spesialister på ulike felt er helt avgjørende i dette gamet, slår hun fast.

En annen viktig årsak til den positive utviklingen er investeringer i infrastruktur, utstyr og dedikerte, motiverte og stabile ansatte. – Vi ansatte nettopp medarbeider nummer 17 i Floyd.no og jeg gleder meg stort over å lede et team som er dyktige, entusiastiske med passion for mote og handel.

Det er viktig å ha høy og målrettet aktivitet i butikk, i egne kanaler, på sosiale medier og i digitale flater for å markedsføre nettbutikken. Vi måler og tester alt, og er fullstendig uredde for å prøve nye muligheter.

- Vi har investert mye av overskuddet i software, utstyr og lokaler. Det er en investering for fremtidig vekst, og med det fantastiske teamet vi har, er vi klar til å gå videre. Vi har stor tro på fortsatt vekst i 2019, sier Forseth Smith.