Didriksons gjenskaper 60-tallet

Svenske Didriksons har gått tilbake i arkivene og gjenskapt ikoniske modeller fra 1968 i 2018-versjon i sin vår og sommerkolleksjon.

Publisert

På 60-tallet hadde Didriksons til Sveriges ledende motedesignere som senere førte til samarbeid på den internasjonale motescenen.

Ut av dette kom det fantastiske kreasjoner. Skatter som er blitt bevart i arkivene. Den svenske outdoor-produsenten har alltid vært trofast mot sine røtter og sitt varemerke. Derfor markerer Didriksons et 50 års-jubileum for regntøykolleksjonen fra 1968. En av de største suksessene i selskapets historie er jakken FLIP fra denne kolleksjonen. Et ikonisk design som brøt ny mark og plasserte regntøy i en ny kontekst. Nå, 50 år etter, er den hentet fram fra arkivene og gjenskapt til et uttrykk som passer 2018.

Satser på mote

Didriksons1913 er godt etablert i sportsbransjen, men satser nå for fullt i motebransjen, med en egen motekolleksjon. Norge er et viktig marked. Som en del av satsingen er Didriksons inne som Texcon-leverandør, og det etablert eget showrom i Norwegian Fashion Center på Fornebu.

Motekolleksjonen omfatter både dame og herre/unisex vanntett yttertøy av høy kvalitet, alle med tapede sømmer. Det finnes også en junior/barnekolleksjon i samme kvaliteter og farger som voksenkolleksjonen, og tilbehør, som skjerf og votter.

Didriksons Norge AS ble etablert i 2007, eid 60 prosent av morselskapet i Sverige og resten fordelt på tre norske eiere. Selskapet har hovedkontor og lager på Gjøvik, med showrom i Norwegian Fashion Center på Fornebu, i Bergen og i Trondheim. Selskapet omsatte for vel 72 millioner kroner i 2016, med et driftsresultat på i underkant av 5 millioner. Omsetningen i 2017 vil ligge på rundt 80 millioner.

Det er sju ansatte i administrasjon og salg og fem medarbeidere på lageret.

Salgskonsulent Jenny-Linn paulsen og kategoriansvarlig Grethe Holen i showrommet på Fornebu.
1968- og 2018-modellen av Flip
Powered by Labrador CMS