Nytt samarbeid: Fra venstre Hege Øverås, Lise Camilla Øhrling og Kristin Larssen
Nytt samarbeid: Fra venstre Hege Øverås, Lise Camilla Øhrling og Kristin Larssen

Camilla Øhrling hos HK Agentur

HK Agentur er ny agent for det norske smykkemerket Camilla Øhrling, tidligere Farmhouse Design.

Publisert

- HK Agentur er et solid seriøst firma med en merkeportefølje som passer godt sammen med mitt merke. Nå vet jeg at engrossalget er i trygge hender, slik at jeg kan konsentrere meg om design, produksjon og fornyelse og videreutvikling av merket, sier Lise Camilla Øhrling.

- Camilla Øhrling er smykker av høy kvalitet som passer godt med de merkene vi har fra før. Smykkene til Lise Camilla tilfører oss et ekstra mangfold og gjør at vi fremstår som totalleverandør. Vi vet at det er et godt gjennomtenkt konsept som er moteriktig, men likevel tidløst, noe som passer oss - og kundene våre bra, sier Kristin Larssen og Hege Øverås i HK Agentur.

De har fra før følgende merker: Please jeans, Gai+Lisva, Tiffany, Bæltekompagniet og Imperial,

Øhrling og damene i HK Agentur kjenner hverandre godt fra før, ettersom Øhrling er HK-kunde med sin butikk Love Consept i Torggata i Oslo.

Stativer og displayer følger med.
Stativer og displayer følger med.

Emballasje og stativer

Smykker er i stor grad mersalgsprodukter i motebutikken. De skal synes godt, men ikke ta for stor plass. Det har Lise Camilla Øhrling tatt konsekvensen av og laget stilige stativer og displayer og egen emballasje som følger med når man tar inn smykkene i butikk. Smykkene pakkes inn i pose og eske, og i esken følger det med et kort som forteller historien bak.

Bærekraftige smykker inspirert av familiehistorie

Lise Camilla Øhrlings visjon er å skape glede ved å formidle sin historie, tradisjon og sin kjærlighet til livet - gjennom smykker man blir glad i.

Hun presiserer: - Camilla Øhrling er ikke først og fremst trend, men stil; 20 prosent trend og 80 prosent tidløst. Det er smykker som skal vare, og som du skal ta fram igjen og igjen.

Hun har det siste året omprofilert merket fra Farmhouse Design til Camilla Øhrling. inspirert av sin familiehistorie og et behov for å gjøre merket mer personlig. Camillas slekt på farssiden stammer fra en svensk adelsfamilie. Stamfaren, Henrik Larsson Eding, brakte «gullepler» fra Amerika som gave til kongen, og fikk på den måten sitt våpenskjold, med armer som holder et gulleple.

Gulleplet er et Keltisk symbol på utenomjordisk visdom og udødelighet. Hennes logo har en kolibri, fordi den er en svært nyttig pollinator og symboliserer det å gi liv videre fra gulleplene til de vakre smykkene hun skaper.

Produktene

Smykkene produseres hovedsakelig i kirurgisk stål som Rhodineres eller trippelforgylles med 18 karat gull.

Lise Camilla Øhrling er opptatt av natur, miljø og sosialt ansvar:

- Gjennom vårt varemerke ønsker vi å bidra til en levevei, over landegrenser og gjennom mange generasjoner. Våre fabrikker er små, familiedrevne med transparente produksjonsprosesser. Vi følger våre produkters fødsel, fra idé og fram til sluttkunden - for å sikre høy kvalitet for produktet og gjennomføringen.

Våre produsenter er vår familie og deres hjem er våre hjem når vi er på besøk. Vi har bygget våre relasjoner gjennom mange år. De er derfor våre samarbeidspartnere som bryr seg om våre kunder på samme måte som vi gjør.

Slow fashion

Hvert smykke er først håndtegnet, støpt, formet, sveiset og forgyllet tre ganger før smykket monteres og logo settes på. Smykket går så gjennom en kvalitetstest. Innpakking produseres, smykket pakkes og sendes. Så blir smykket i din bestilling sjekket, pakket og sendt til deg. Hele denne rekken av handlinger blir utført for hånd.

For at vår drift opprettholder en evne til å sikre et levebrød for alle involverte - er det åpenbart at dette kun er mulig ved å holde et anstendig prisnivå. Vi har et sterkt ønske om å øke bevissthet rundt slike sammenhenger, for å hindre at mennesker utnyttes og for å bidra til en rettferdig handel, sier Lise Camilla Øhrling.