Krokodille med dyreprint

Nå kommer det krokodiller med dyreprint! Det skjer etter at Lacoste har inngått et samarbeid med National Geographic i en kampanje for å bevare truede dyrearter.

Publisert Sist oppdatert

Lacoste har ikke forandret sin krokodillelogo på 85 år, men i et samarbeid med National Geographic for å verne truede dyrearter er krokodillen både blitt erstattet med andre dyr, og siden fått print fra noen av de utrydningstruede dyrene.

"For den truede arten i denne verden, forlater krokodillen sitt forfedres sted," sier Lacoste, som tidligere aldri hadde endret sin grønne krokodille siden debuten for 85 år siden. Den globalt anerkjente logoen ble designet som en hyllest til merkevarens grunnlegger René Lacoste, som ble kalt "The Crocodile" på grunn av hvordan han taklet motstanderne på tennisbanen. De nye logoene med begrenset opplag ble produsert med samme grønne fargestoffer og broderi-stil som krokodillen.

Egen kolleksjon med dyreprint
Egen kolleksjon med dyreprint

Kolleksjonen hvor krokodillen ble erstattet med 10 utrydningstruede arter ble produsert i et begrenset opplag, totalt 1775 eksemplarer og inntektene går til et fond forbevaring av truede arter.

Lacoste følger opp med begrensede kolelskjoner av piquet-trøyer, vesker og accessoirer hvor krokodillen har fått mønstre fra noen av de truede dyreartene. Gulbrandsen Agencies har nå fått anledning til å selge en del av denne kolleksjonen i Norge.