KV Agency med Mos Mosh herre

KV Agency skal selge den nye herrekolleksjonen fra Mos Mosh i Norge.

Publisert

- Det er viktig for oss å finne fram til en merkeportefølje som fungerer godt sammen, samtidig som merkene er så forskjellige at de ikke konkurrerer med hverandre. Derfor har vi sagt nei takk til flere, fordi de er for like de kolleksjonene vi allerede har. Med Mos Mosh sin nye herrekolleksjon har vi funnet fram til noe som dekker et hull i markedet, og som vil fungere godt sammen med våre andre merker, sier Kent Vingelsgård og André Kristiansen.

Mos Mosh skal lansere sin herrekolleksjon på CIFF i København, samtidig som de markerer sitt 10 års-jubileum.

Etter stor sukess med dameklær lanserer Mos Mosh nå sin første herrekolleksjon

- De har en god historie med sin damekolleksjon, og vi ser at de har beholdt sitt sterke DNA også i herrekolleksjonen. Den kan kalles «dressed casual», med komfortable, gode kvaliteter med særegne detaljer som kan bruke til alle anledninger, både til hverdags og i mer pyntede settinger. Vi vurderer det slik at Mos Mosh med dette fyller et hull i markedet for herreklær, så vi er svært spente og har store forventninger. Mange butikker med både dame- og herreavdelinger, som har hatt suksess med Mos Mosh dame, er svært nysgjerrige på herreklærne, sier Vingelsgård og Kristiansen.

Kent Vingelsgård (t.v.) og André Kristiansen

- En viktig ting med Mos Mosh er at de jobber målrettet med å bli stadig mer bærekraftige, noe som bare blir mer og mer viktig, legger de til.

Mos Mosh herre kommer med fire forholdsvis små, konsentrerte kolleksjoner i året, med en pris og profil som ligger i øvre del av mellomsjiktet: bukser fra 1300 til 1600 kroner, og blazere til mellom 2000 og 2500 ut av butikk.

KV Agency har showrom i Maridalsveien 87 og fortsetter med sine tre andre merker: Knowledge Cotton Apparel, Minimum og Garcia.

Powered by Labrador CMS