Noe for alle i Villa Vækerø
Motebutikker, livsstilsbutikker, interiørbutikker og gullsmeder er blant kundene hos Lene Naasen i Close2Home og Stine Bach-Gansmo i Stines Agenturer i Villa Vækerø.
De to har delt showrom i Vækerøveien de siste årene og trives godt, både med beliggenheten og hverandres selskap.
- Kolleksjonene våre fungerer godt sammen og utfyller hverandre. Og v får mange tilbakemeldinger fra kundene våre om at hit er det godt å komme – her får de slappe av og gjøre sine innkjøp i fred og ro. Beliggenheten er perfekt – midt mellom Skøyen og Fornebu. Det er enkelt å finne fram, og vi henter gjerne kundene på Skøyen om de ønsker det, sier de.
Close2Home
Lene Naasen eier og driver Close2Home. Hun startet for ni år siden og var på Moteforum før hun flyttet til Villa Vækerø. Hovedmerket er engelske Katie Loxton, et innholdsrikt fashion-, livsstils- og tilbehørmerke fra London som leverer alt fra duftlys til vesker. – Et merke som selger godt både i mote- og interiørbutikker, og vi har også gullsmeder som kunder. Det kommer stadig nyheter, og store deler av kolleksjonen skiftes ut fra sesong til sesong. Vi fikk 100 kunder på det første innsalget, og siden har vi hatt god utvikling, sier Naasen.
Hun har også smykkemerket Syster P, som er kjent for bruk av naturlige materialer, vakre steiner og tidløst design. Syster P har i samarbeid med Kristine Ullebø laget en kolleksjon som passer både til hverdag og fest.
I tillegg kommer Joma Jewellery, Oozoo Timepieces, klokkemerke fra Nederland, Haupt Lakrits, lakris og sjokolade, Lobibeads armbånd fra Nederland og STHLM Fragrance supplier, aromadiffusere med lysstyring.
Stines Agenturer
Stine Bach-Gansmo drev opprinnelig hudpleiesalong på Aker Brygge og det var flere tilfeldigheter som førte til at hun etablerte Stines Agenturer for 14 år siden. Hun kom over to danske merker som passet utmerket inn i den romantiske stilen som dominerte på den tiden. Hun fikk en liten plass på gave- og interiørmessen og fikk 60 kunder på noen hektiske dager på Lillestrøm, og i løpet av det første året vokste kundeporteføljen til 150. Etter noen år var det bråstopp for den romantiske stilen, noe hun forutså, og sørget for å finne nye, spennende merker.
I dag har hun de danske merkene Comfy Copenhagen og Moliin, Knit-ted fra Nederland og SixtyDays, Ajlak og Reunion fra Sverige. En stor og variert merkemiks som fungerer godt sammen og somtreffer godt både i mote- og livsstilsbutikker.
Hun har funnet sin stil og metode og jobber stort sett bare ut fra showrommet og treffer kundene der: - Jeg løper ikke etter kundene og maser, men er nøye med å veilede og gi ærlige tilbakemeldinger. Om jeg synes at det kunden ønsker å kjøpe ikke passer inn i butikken, så sier jeg klart fra. Det er ikke noe poeng i å selge mest mulig varer om de blir hengende igjen i butikken. Det er bedre at jeg veileder kundene slik at de kjøper forsiktig og heller supplerer etter hvert, sier hun.
Hun holder tett kontakt med kundene. Sender ut nyhetsmail hver uke til en stor kundebase. I tillegg jobber hun mye med sosiale medier for å holde kundene oppdatert og inspirere dem til å handle inn ut fra bilder på nyhetsbrevene og på nett og supplere hyppig slik at de ikke går tom for varer og dermed går glipp av omsetning. Les mer i Tekstilforums messeutgave.
Bildetekster:
Close2 Home har blant annet Katie Loxton, Oozoo Timepieces og Syster P
Comfy Copenhagen, Sixty Days sog Moliin er blant merkene i Stines Agenturer