Trioen som skal selge Signal: Henning Marceliussen, Randi Evensen og Olav Herheim
Trioen som skal selge Signal: Henning Marceliussen, Randi Evensen og Olav Herheim

Signal girer opp i Norge

Signal Clothing girer opp satsingen i Norge med nytt, større showrom i Norwegian Fashion Center og doblet salgskapasitet på herreklær.

Publisert

Olav Herheim og Randi Evensen, som til nå har utgjort Signal-teamet i Norge, får selskap av Henning Marceliussen, som skal selge herreklær. Marceliussen har lang bransjeerfaring, er godt kjent i markedet og har blant annet jobbet sammen med Herheim tidligere. – En stor fordel å få med Henning og hans erfaring på laget, sier Olav Herheim.

Randi Evensen fortsetter foreløpig alene med salg av dameklær, men forteller at det er planer om å øke salgskapasiteten også her.

Det blir ikke lange flyttesjauen når det nye showrommet tas i bruk på nyåret. Bare noen titalls meter i femte etasje i Norwegian Fashion Center.

Signal har hatt en god utvikling i Norge de siste årene. - Først og fremst fordi vi er et skandinavisk merke med klær som passer skandinaviske kropper, og fordi vi leverer høy kvalitet til en fornuftig pris. Signal er et konsept med flott design og gode priser som er lett å forstå for skandinaver, slår Herheim og Evensen fast.

Signal fikk ny designer på dameklær i fjor, noe som allerede har gitt positive utslag på salget.

Bukser er fortsatt den viktigste varegruppen, men kolleksjonene har økt både i dybde og bredde de siste årene. Med skjorter, gensere, jakker og yttertøy for herre og strikk, topper, kjoler og yttertøy for dame. Det satses videre på yttertøy, med gode tekniske kvaliteter.

– Vi har et stort NOS-program. Spesielt på bukser og jeans, men også på polo, t-shirts og skjorter og topper, og det vil bli utvidet. Å kunne tilby lagervarer og rask supplering for å hjelpe kundene med å holde lagerkostnadene nede blir stadig viktigere, sier Evensen og Herheim.

Fakta om Signal

Signal ble etablert i 1967 som Buksesnedkeren i en butikk i København. Fra starten av var konseptet rettet mot unisex bukser og fritidsklær. I 1973 ble produksjonen flyttet fra København til en ny fabrikk i Gilleleje, hvor alle plagg ble designet og produsert.

Merket skiftet navn fra Buksesnedkeren til Signal i 1996, og fokuset ble endret fra å være et dansk merke til en internasjonal satsing med både engrossalg og retail, med hovedvekt på Skandinavia.

 I 2009 ble Signal kjøpt av ledelsen sammen med en gruppe investorer, og mot slutten av året flyttet selskapet fra Gilleleje til sitt nye hovedkvarter i Kvistgård utenfor København. Administrerende direktør er Patrick Stenstrup Lepke.